تاکنون ۵۰ پزشک در ایتالیا جان باخته‌اند

رییس انجمن صنفی پزشکان: از مردگان صدایی برنمی‌خیزد اما  اسامی سیاه و سفید دوستان و همکارانی که جان سپرده‌اند آوای کر کننده‌ای دارد

این ارقام وحشت‌آور جدید در حالی انتشار یافته که نظام پزشکی این کشور و دست‌اندرکاران آن می‌کوشند در برابر موج ابتلا به کرونا ایستادگی کنند - Alberto Pizzoli/ AFP

طبق اعلام انجمن ملی پزشکان ایتالیا دست‌کم ۵۰ پزشک در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

اسامی فهرست پزشکانی که در ایتالیا در خط مقدم نبرد با ویروس جهان‌گستر کرونا جان باخته‌اند به ۵۰ نفر افزایش یافته است و انجمن صنفی ملی جراحان و دندانپزشکان (فنومسئو) این فهرست را هر روز، روزآوری می‌کند.

این ارقام وحشت‌آور جدید در حالی انتشار یافته که نظام پزشکی این کشور و دست‌اندرکاران آن می‌کوشند در برابر موج ابتلا به کرونا ایستادگی کنند. ایتالیا از لحاظ شمار مبتلایان به کرونا جایگاه دوم را در جهان دارد.

در روز جمعه بالاترین شمار تلفات در ایتالیا در طی حدود پنج هفته‌ای که این ویروس جهان‌گستر در این کشور شیوع یافت، به ثبت رسید تا در این کشور که دارای پرشمارترین تلفات کرونایی در جهان است، شمار تلفات ۹۶۹ نفر افزایش یابد و به ۹۱۳۴ نفر برسد.

دست‌کم ۱۷نفر از پزشکان این فهرست در برگامو اشتغال داشته‌اند. این شهر در منطقه لمباردی قرار دارد که بیش‌ترین میزان مبتلایان به کووید ۱۹ را دارا است.

خدمه درمانی بی آن که از تجهیزات حفاظت شخصی (پی‌پی‌ای) کافی برخوردار باشند و طبق اخبار منتشره فقط ماسک، کرم محافظ، دستکش و توری سر در اختیار داشتند، کمابیش دست تنها به مقابله با شیوع گسترده این بیماری پرداختند.

فیلیپو آنلی، رییس این انجمن، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «به هیچ وجه فرض نامعقولی نیست که بگوییم تمامی این رویدادها تا حد زیادی قابل جلوگیری بود، مگر آن که به خدمه درمانی درست اطلاع‌رسانی شده بود و از تجهیزات حفاظت شخصی(پی‌پی‌ای) کافی مثل ماسک، دستکش،  روپوش یک‌بار مصرف و طلق کلاه برخوردار بودند، نه آن که در میانه شیوع جهان‌گستری که حتی خود ایتالیا تازه دو ماه قبل برای آن اعلام آمادگی کرد، همیشه دچار کمبود باشند یا تأمین آن‌ها وضعیت قابل قبولی نداشته باشد.»

آقای آنلی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با تایمز مالی تأکید کرده بود که نیاز به تأمین تجهیزات حفاظت شخصی(پی‌پی‌ای) افزایش خواهد یافت.

او گفت، پزشکان ایتالیایی را «بدون سلاح به جنگ» ویروس کرونا می‌فرستند و افزود: «از مردگان صدایی برنمی‌خیزد، اما  اسامی دوستان و همکارانی که جان سپرده‌اند و بر اینجا، سیاه بر سفید نقش بسته است،  آوای کرکننده‌ای دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از ۷۱۰۰ خدمه درمانی در سراسر ایتالیا به کرونا مبتلا شده‌اند و آن‌ها را مرخص کرده‌اند و به آن‌ها گفته‌اند تا بهبود نیابند و نتیجه آزمایش‌شان منفی نباشد، به سر کار برنگردند.

دیروز تدروس ادهانوم گبریسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست خبری به خبرنگاران گفت: «کمبود مداوم تجهیزات حفاظت شخصی در جهان حادترین تهدیدی است که در راه همبستگی ما برای نجات جان مردم وجود دارد.»

او گفت، سازمان جهانی بهداشت حدود ۲ میلیون قلم تجهیزات حفاظت شخصی به ۷۴ کشور فرستاده است و «همین تعداد» هم به ۶۰ کشور دیگر ارسال خواهد کرد، اما گوشزد کرد که باز هم این اقلام را بیش‌تر باید عرضه کرد.

او افزود: «این مشکل فقط با همکاری بین‌المللی و همبستگی بین‌المللی قابل حل است و اگر خدمه درمان در خطر باشند همه به خطر می‌افتیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان