افزایش مبتلایان به کرونا در ایران؛ محمدرضا خاتمی هم بستری شد

طبق آمار رسمی ایران «بیش از ۳۵ هزار نفر» مبتلا به کرونا شده‌‌اند

در حالی که آمار ابتلا به بیماری کرونا در ایران همچنان رو به افزایش است، گزارش‌ها حاکی است که محمدرضا خاتمی، برادر رئیس جمهور پیشین ایران، نیز به کرونا مبتلا شده است.

روز شنبه اعلام شد که محمدرضا خاتمی جمعه شب در اثر ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان بستری شده است. 

آقای خاتمی با انتشار ویدیویی از خود در بیمارستان، از مردم خواست در خانه بمانند.

در همین راستا فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران  نیز روز شنبه اظهار کرد که آمار رو به افزایش مبتلایان، «نتیجه ترددهای غیر ضروری در سطح شهر و جدی نگرفتن توصیه‌هاست».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، علیرضا زالی گفت: «به دلیل تراکم جمعیت و افزایش ترددها در هفته‌های واپسین اسفند ماه، این بیماری پس از دوره نهفتگی در حال بروز و رو به افزایش است.»

به گفته وی در ایران میزان مرگ و میر در میان مردان بالاتر است و «۶۴ درصد از مبتلایان و فوت شدگان» مرد هستند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرده که با توجه به موارد جدید ابتلا، کرونا همچنان در ایران یک اپیدمی است و توضیح داد که تا زمانی که موارد جدید ابتلا گزارش می‌شود، اپیدمی جریان دارد و فقط زمانی که دیگر مورد جدیدی مشاهده نشود می‌توان گفت که تراز کرونا منفی شده است.

روز شنبه کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد که سه هزار و ۷۶ مورد جدید ابتلا گزارش شده است و تعداد مبتلایان قطعی به کووید۱۹ به «بالغ بر ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر» رسیده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد که تاکنون دو هزار ۵۱۷ تن نیز در اثر ابتلای به این بیماری جان باخته‌اند.

برخی نسبت به آمار ارائه شده از سوی دولت ابراز تردید کرده و معتقدند رقم واقعی مبتلایان و فوت شدگان بالاتر از آمار رسمی است.

در این میان، رضا شیران خراسانی نماینده شهر مشهد روز جمعه به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: «اسم خارجی‌اش بیماری ویروسی، کرونا ویروس یا کووید۱۹ است و در داخل هم نامش بیماری حاد تنفسی می‌شود. بعد می‌آیند می‌گویند که مثلاً در خراسان ۴۰۰ نفر بر اثر بیماری حاد تنفسی و ۵۰ نفر بر اثر کرونا جان خودشان را از دست داده‌اند.»

بیشتر از