کرونا در ایتالیا؛ مرگ ۹۱۹ تن در یک روز

شمار کل مبتلایان به ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است

مسئول کفن و دفن از تابوت یکی از افراد فوت شده در برگامو در اثر کرونا برای بستگان او عکس می‌گیرد، ۲۳ مارس- Piero CRUCIATTI / AFP

تلفات روزانه کرونا در ایتالیا به حد نصاب ۹۱۹ نفر رسید که بالاترین آمار مرگ و میر طی یک روز، بعد از آغاز شیوع این ویروس جهان‌گستر است.

به این ترتیب، طبق اعلام مؤسسه حفاظت مدنی، در روز جمعه شمار کل تلفات به ۹۱۳۴ نفر افزایش یافته است.

پیش از این، پرتلفات‌ترین روز ۲۱ مارس با ۷۹۳ تلفات بود.

در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱۹ نفر جان باخته‌اند، در حالی که شمار تلفات در پنج‌شنبه ۷۱۲ نفر، در چهارشنبه ۶۸۳ نفر، در سه‌شنبه ۷۴۳ نفر، و در دوشنبه ۶۰۲ نفر بود.

شمار کل افرادی هم که ابتلای‌ آنان محرز شده است، از ۸۰۵۳۹ به ۸۶۴۹۸ افزایش یافت تا ایتالیا چین را که منشاء جهان‌گستر شدن کرونا در اواخر سال گذشته بود، پشت سر بگذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایالات متحده هم روز پنج‌شنبه چین را از لحاظ شمار مبتلایان پشت سر گذاشت.

به گفته مقامات ایتالیا، شمار مبتلایان بهبودیافته نیز با بهبود کامل ۵۸۱ نفر، از ۱۰۳۶۱ نفر در پنج‌شنبه، به ۱۰۹۵۰ نفر در روز جمعه افزایش یافت.

شمار بستریان در بخش مراقبت‌های ویژه هم از ۳۷۳۲ نفر به ۳۶۱۲ نفر افزایش یافته است.

لمباردی در شمال ایتالیا همچنان «کرونازده»‌ترین منطقه است و طبق اخبارمنتشره،  شمار تلفات در آن ناحیه نسبت به روز قبل افزایش شدیدی داشته است.

 طبق اخبار منتشره، اوضاع در این منطقه همچنان بحرانی است و در حالی که در روز پنج‌شنبه شمار تلفات  در آن ناحیه ۴۸۶۱ نفر و شمار مبتلایان ۳۴۸۸۹ نفر بود، آمار کل تلفات  لمباردی در جمعه به ۵۴۰۲ نفر و شمار کل مبتلایان به ۳۷۲۹۸ نفر رسید.

طبق اعلام مؤسسه حفاظت مدنی، جمع کل تلفات روز جمعه شامل ۵۰ نفر جان‌باخته در روز پنج‌شنبه در منطقه شمالی پیدمونت نیز هست، زیرا به علت تاخیر در رسیدن آمار، نتوانسته بودند آن را در آمار رسمی روز ۲۶ مارس بگنجانند.

به همین دلیل سردرگمی‌هایی پیش آمد و برخی از رسانه‌ها آمار تلفات روز جمعه را ۹۱۹ نفر اعلام کردند، نه ۹۶۹ نفر.

© The Independent