توضیح رسانه رهبر ایران درباره اجنه اسرائیلی

رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته بود «آمریکا متهم به تولید ویروس کروناست»

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران - اول فروردین ۱۳۹۹ KHAMENEI.IR / AFP

چند روز پیش بود که رهبر جمهوری اسلامی ایران، در سخنانی به مناسبت سال جدید شمسی در یک ادعای عجیب از نقش نیروهای ماورایی در دشمنی علیه جمهوری اسلامی در موضوع شیوع ویروس کرونا سخن گفت.

علی خامنه‌ای در سخنان خود به آیه‌ ۱۱۲ سوره انعام استناد کرده بود و گفته بود که «جمهوری اسلامی هم دشمنان جنی هم دشمنان انسی دارد و این‌ها به هم کمک هم می‌کنند». 

بنا به ادعای وی همکاری اطلاعاتی سازمان‌های امنیتی کشورهای دیگر هم در همین راستا و برای مقابله با جمهوری اسلامی است.

خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی در نشر سخنان رهبر نظام، بخش‌های مربوط به اشاره علی خامنه‌ای به نیروهای فرازمینی و اجنه را منتشر نکردند. موضوعی که واکنش‌های زیادی به دنبال داشت.

امروز مجله اینترنتی نگار، که وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی،  آن را تولید و منتشر می‌کند بار دیگر به موضوع نیروهای ماورایی و نقش آنها در دشمنی با جمهوری اسلامی پرداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخشی از این برنامه یکی از مهمانان عابدی، که استاد حوزه و دانشگاه معرفی شده ، به پرسشهای صریح مجری برنامه درباره تعبیر واژه لشکر شیاطین جن و انس که در سخنان نوروزی علی خامنه‌ای آمده بود و واکنش‌های زیاد این حرف‌ها در شبکه‌های اجتماعی و اینکه امکان استفاده سرویس‌های جاسوسی هم‌چون موساد و سیا از نیروهای ماورایی وجود دارد یانه، پاسخ داد.

این روحانی استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به اینکه «هیچ شکی نیست که یهودی‌ها و خصوصا صهیونسیت‌ها سابقه زیادی در امور ماورایی و مسائلی از قبیل رابطه با شیطان و جن دارند» ادعا کرد که «سیستم‌های جاسوسی اسرائیل هم بی‌شک از این مسائل بهره می‌گیرند».

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از حرف‌های خود تاکید کرد که هرچند این نیروهای جاسوسی - ماورایی در صدد دشمنی با مردم ایران هستند، اما ملت ایران باید با «توکل بر خدا» با این دشمنی مبارزه کند. 

سخن گفتن از نیروهای ماورایی در میان بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی سابقه طولانی دارد. هرچند که کمتر پیش آمده بود که مقامات سیاسی نظام صراحتا درباره این موضوعات اظهارنظر کنند. به تعبیری اینگونه سخنان بیشتر از زبان برخی مقامات مذهبی نظام شنیده می‌شد.

اشاره علی خامنه‌ای به نیروهای ماورایی و پیوند زدن این بحث با موضوع سیاسی و اجتماعی روز، بیشتر از هروقت دیگری نشانه نقطه نظرات شخص اول مملکت و البته حلقه مشورتی پیرامون اوست.

در سال‌های اخیر سخنورانی که مدد بازوهای رسانه‌‌های حکومتی بیشتر از آن‌ها می‌شنویم، در پیوند زدن مفاهیم ماورایی و سیاست روز تلاش بسیاری کردند. بهترین نمونه در این راستا «علی‌اکبر رائفی‌پور» کارشناس اجتماعی و مذهبی‌ست. هفته گذشته بود که خبرگزاری فارس در یک گفتگوی تصویری با رائفی‌پور از او درباره حضور نیروهای ماورایی و اجنه در عالم سیاست پرسید و پاسخ و استدلال رائفی‌پور دقیقا همین موضعی بود که امروز در رسانه تصویری رهبر جمهوری اسلامی، شاهد آن هستیم. 

در بخش دیگری از این مجله اینترنتی، صفارهرندی، وزیر سابق فرهنگ نظام و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به توجیه و تفسیر تئوری «جنگ بیولوژیک ویروس کرونا» پرداخت. موضوعی که یکی دیگر از ادعاهای بحث‌برانگیز علی خامنه‌ای در سخنان نوروزی‌اش بود. 

رهبر جمهوری اسلامی ایران در آن سخنان گفته بود که «آمریکا متهم به تولید ویروس کروناست».

علی خامنه‌ای خطاب به آمریکایی‌ها گفته بود ««آمریکایی‌ها چند بار گفته‌اند حاضرند کمک دارویی به ایران کنند و گفته‌اند که فقط شما از ما بخواهید. این از حرف‌های عیجب است. شما متهم هستید که خودتان این ویروس را ایجاد کرده‌اید.»

بیشتر از