احتمال آلودگی پنج تن از کارکنان دولت روسیه به ویروس کرونا

محافظت از ولادیمیر پوتین در سایه خطر کرونا افزایش پیدا کرده است

روز پنجشنبه، تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در روسیه جهش داشت و از ۱۸۲ مورد به ۸۴۰ مورد - اکثرا در مسکو - افزایش یافت- ALEXANDER NEMENOV / AFP

به رغم شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا و قاره آمریکا، دستگاه رهبری روسیه با اطمینان خاطر احتمال اعلام وضع فوق العاده در این کشور را رد کرده است.

بی تردید ولادیمیر پوتین از بابت اوضاع حاکم بر کشورش راضی است. موارد ابتلا به کووید۱۹ در روسیه همچنان تحت کنترل است و دولت از ردیابی موارد تماس بیماران تا بستن مرزها، با قاطعیت عمل کرده است. 

اما روز پنجشنبه، تدابیر بهداشتی در داخل کاخ کرملین، با خبر سرایت ویروس به قلب دولت به چالش کشیده شد. 

سه نشریه محلی به نقل از منابع مطلع در داخل کاخ کرملین، می گویند احتمال دارد پنج تن از کارکنان کرملین به ویروس کرونا آلوده شده باشند: یک یا دو تن از کارمندان دستگاه رهبری رئیس جمهور، یکی از مدیران تیم رهبری رئیس جمهور و یکی از کارکنان کابینه. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هیچ اشاره ای به این نکته نشده که آیا این افراد اخیرا با ولادیمیر پوتین تماس داشته اند یا نه.

پروتکل محافظت از رئیس جمهور در روزهای اخیر در واکنش به خطر ویروس کرونا تقویت شده است. از اواخر ماه ژانویه، تیم حفاظت از آقای پوتین، حرارت بدن افرادی را که در فاصله تنفسی با او قرار داشتند، اندازه می گرفته‌اند. از دو هفته پیش هم آزمایش خون برای این افراد اجباری شد.

خبر احتمال نزدیک شدن ویروس کرونا به دفاتر ریاست جمهوری، با ادعای آقای پوتین مبنی بر این که ظرف دو تا سه ماه آینده بحران کرونا مرتفع خواهد شد، در تضاد کامل است. آقای پوتین یک روز پس از دیدار از بیمارستان ویژه مراقبت از بیماران کووید۱۹ در مسکو، با اطمینان پیش بینی کرد اوضاع حاکم بر اروپا در روسیه تکرار نخواهد شد.  

او در ملاقات با گروهی کارآفرین در روز پنجشنبه گفت: «همکاران من می گویند ظرف دو یا سه ماه آینده از عهده کرونا بر خواهیم آمد. با توجه به کشورهایی که می گویند مبارزه با کرونا برای مدتی مدید ادامه خواهد یافت (این خبر) چندان بدی نیست. امیدوارم حتی سریعتر این (کرونا) را ریشه کن کنیم.»

روز پنجشنبه، تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در روسیه جهش داشت و از ۱۸۲ مورد به ۸۴۰ مورد - اکثرا در مسکو - افزایش یافت. 

© The Independent

بیشتر از جهان