کمک یک میلیون ‌دلاری کایلی جنر برای مقابله با کرونا

پزشک معالج این میلیاردر ۲۲ ساله گفت: «از خوشحالی نمی‌دانم چه بگویم»

کایلی جنر به بیمارستان‌های لس‌آنجلس کمک کرده است-Frazer Harrison/ Getty Images via AFP

کایلی جنر برای مبارزه با شیوع جهانی ویروس کرونا به بیمارستان‌های لس آنجلس کمک مالی کلانی کرد.

روز چهارشنبه خبر کمک یک میلیون دلاری این میلیاردر ۲۲ ساله به بیمارستان‌های منطقه لس‌ آنجلس برای خرید تجهیزات ضروری در مبارزه با شیوع کووید ۱۹ منتشر شد.

دکتر تایس علی‌آبادی، پزشک معالج جنر، خبر این کار خیر را در اینستاگرام اعلام کرد و نوشت: «نمی‌دانم چه بگویم. اشک شادی به چشمانم آمده و قلبم سرشار از حس امتنان است. آرزو می‌کردم کائنات برای کادر درمانی شجاع‌مان ماسک برساند و امروز آرزو‌یم بر‌آورده شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این متخصص جراحی زنان و زایمان در ادامه نوشت: «یکی از بیمارانم که فرشته‌ روی زمین است، همین الآن یک میلیون دلار به ما کمک کرد تا بتوانیم صدها هزار ماسک، محافظ صورت، و سایر لوازم حفاظتی بخریم و مستقیم به دست اولین کسانی برسانیم که با کرونا مبارزه می‌کنند، چون تعداد زیادی ماسک‌ پیش از آن که بر صورت این قهرمانان خط مقدم بنشیند، در بیمارستان ناپدید می‌شود. تا به حال این‌قدر از پزشک بودن خود احساس خوشبختی نکرده بودم. کمک کردن به کارکنان شجاع بخش‌های فوریت و مراقبت‌های ویژه همان اندازه شادی‌بخش است که کمک کردن به بیماران خودم.»

دکتر علی‌آبادی در پایان این نوشته از سخاوت جنر‌ تشکر کرد و گفت که این ستاره نمایش‌های واقع‌نما، «قهرمان» او است.

جنر در واکنش به این پیام دلچسب نوشت: «دوستت دارم! و از تو به خاطر همه‌ مهر و عشقی که در همه کارهایت به خرج می‌دهی سپاسگزارم! تو فرشته‌ روی زمینی.»

در گیرودار افزایش ناگهانی شمار بیماران، کادرهای درمانی در سراسر دنیا با کمبود امکانات ضروری مواجه شده‌اند. کمبود برخی اقلام اساسی مانند ماسک، دستکش و سایر لوازم حفاظتی باعث شده است که بیمارستان‌ها و مؤسسه‌های درمانی مجبور شوند از مردم برای تأمین این اقلام کمک بگیرند.

در برخی موارد این کمبود چنان شدید بوده است که برنامه‌های تلویزیونی، مانند «کالبدشکافی گرِی»، «ایستگاه ۱۹» (از مشتق‌های کالبدشکافی گرِی) و «رزیدنت»، لوازم‌ پزشکی‌شان را به رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده‌اند.

دکتر تایس علی‌آبادی: «نمی‌دانم چه بگویم. اشک شادی به چشمانم آمده و قلبم سرشار از حس امتنان است. آرزو می‌کردم کائنات برای کادر درمانی شجاع‌مان ماسک برساند و امروز آرزو‌یم بر‌آورده شد. یکی از بیمارانم که فرشته‌ روی زمین است، همین الآن یک میلیون دلار به ما کمک کرد تا بتوانیم صدها هزار ماسک، محافظ صورت، و سایر لوازم حفاظتی بخریم و مستقیم به دست اولین کسانی برسانیم که با کرونا مبارزه می‌کنند، چون تعداد زیادی ماسک‌ پیش از آن که بر صورت این قهرمانان خط مقدم بنشیند، در بیمارستان ناپدید می‌شود. تا به حال این‌قدر از پزشک بودن خود احساس خوشبختی نکرده بودم. کمک کردن به کارکنان شجاع بخش‌های فوریت و مراقبت‌های ویژه همان اندازه شادی‌بخش است که کمک کردن به بیماران خودم. از صمیم قلب از تو تشکر می‌کنیم کایلی جنر. تو قهرمان منی. این کمک سخاوت‌مندانه‌ات جان‌های ارزشمند بسیاری را نجات خواهد داد. دنیا با وجود تو جای بهتری است. خیلی تو را دوست دارم. یک دنیا ممنون...»

با ادامه روند شیوع کووید ۱۹ در سراسر جهان، بسیاری از چهره‌های مشهور دیگر نیز مبالغ هنگفتی کمک‌ کرده‌اند.

بازیگرانی مانند بلیک لیولی و رایان رینولدز یک میلیون دلار به سازمان‌های  خیریه کمک‌های غذایی کمک کرده‌اند. بسیاری از این سازمان‌ها در برآوردن تقاضای رو به افزایش غذا با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی