سازمان بهداشت جهانی: زمان اقدام علیه کرونا یک ماه پیش بود

«کشورهای جهان نباید فرصت دیگری را برای از میان برداشتن کووید ۱۹ برباد دهند»

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید هم‌چنان فرصت برای کنترل ویروس کرونا در دنیا وجود دارد - ANTHONY WALLACE / AFP

تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، می‌گوید زمان برای اقدام علیه ویروس کرونا «در واقع یک ماه پیش بوده» است. او از کشورهای جهان خواسته است که فرصت دیگری را برای از میان برداشتن کووید ۱۹ برباد ندهند.

آقای گبریسوس به خبرنگاران گفت، برخی کشورها به موقع از منابعشان (برای مقابله با کرونا) استفاده نکردند.

او افزود:«ما به جهان گفته‌ایم فرصت‌ها (برای مقابله با کرونا) از دست می‌رود و در واقع زمان اقدام، یک ماه یا دو ماه پیش بوده است.»

او همچنین گفت: «اما همچنان معتقدیم که هنوز فرصت باقی است. فکر می‌کنم نخستین فرصت را از داده‌ایم؛ این دومین فرصتی است که نباید از دست برود و باید تمام تلاشمان را بکنیم تا ویروس را زیر کنترل آوریم.»

قرار است روز پنجشنبه، رئیس سازمان بهداشت جهانی به کنفرانس رهبران کشورهای عضو «گروه ۲۰» (گروه بیست اقتصاد بزرگ جهان) بپیوندد تا در مورد اپیدمی کرونا و نکاتی، از جمله منابع مالی مبارزه با آن، گفت‌وگو کند.

روز چهارشنبه، سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد که کشورهایی که در آن مقررات قرنطینه برقرار شده است، باید موارد جدید ابتلا را مشخص کنند و تمام تلاششان را برای «مقابله و کنترل» ویروس به کار بندند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 روز سه شنبه بزرگترین مورد قرنطینه در جهان در نیمه شب به وقت محلی در کشور هند به اجرا درآمد.

رئیس جمهوری نارندا مودی، از ۱.۳ میلیارد شهروند هند خواسته است تا به مدت دستکم ۲۱ روز مقررات قرنطینه را رعایت کنند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، تا کنون ۴۷۰ هزار نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۲۱۲۲۱ نفر بر اثر عوارض آن جان سپرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان