اعزام دویست نفر از کادر پزشکی ارتش آمریکا به نیویورک

تعداد افراد شناسایی شده مبتلا به کرونا در نیویورک به ۳۰ هزار نفر رسید

اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک - EDUARDO MUNOZ ALVAREZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / - Getty Images via AFP

اگرچه گزارش تعداد افراد مبتلا به در نیویورک به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است، فرماندار نیویورک می‌گوید که نشانه‌های اولیه‌ای دال بر کاهش گسترش ویروس کرونا در این ایالت به دلیل محدودیت‌های سختگیرانه روی اجتماعات و همچنین به کار گرفتن اقدامات دیگری مانند در خانه‌ماندن مردم در این ایالت مشاهده شده است. 

اندروکومو، به اطلاعاتی اشاره کرده است که براساس آن تعداد افرادی که در بیمارستان‌های نیویورک بستری شدند، نرخ رشد کمتری را نشان داده است. در روز شنبه گذشته اطلاعات منتشر شده ایالتی نشان می‌دهد که در هر دو روز، تعداد افرادی که بستری شده‌اند تقریبا دو برابر شده است. اما در روز سه‌نشبه، آمارها نشان می‌دهد که دو برابر شدن تعداد بستری شدگان هر ۴.۷ روز اتفاق می‌افتد. 

او گفته است که به دلیل تراکم جمعیتی شهر، شیوع ویروس خیلی سریع اتفاق می‌افتد «ولی اگر این تراکم را کاهش دهیم، می‌توانیم شیوع گسترده را به سرعت کاهش دهیم.»

تا روز چهارشنبه صبح، نیویورک ۳۰۸۱۱ مورد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی کرده بود. بیش از پنج هزار مورد بشتر از روز سه‌شنبه. این تعداد هفت درصد کل ۴۳۱ هزار مورد ابتلا به کرونا در جهان بوده است. عددی که نیویورک تایمز آن را روز به روز گزارش می‌کند. همچنین تا چهارشنبه صبح ۲۸۵ مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت گزارش شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین در ناحیه وست‌چستر، که پیش از این با گسترش شدید ویروس مواجه شده بود و یکی از شهرهای آن، قرنطینه شده بود، خبرهای جدید نشان می‌دهد که نرخ ابتلا کاهش پیدا کرده است. این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که اقدامات سخت‌گیرانه‌ای در این منطقه اجرا شد. تست‌ها افزایش پیدا کرد، مردم درخانه ماندند، مدرسه‌ها تعطیل شد و رستوران‌ها و میخانه‌ها هم فعالیت‌ خود را متوقف کردند. 

کادر پزشکی ارتش در نیویورک

با به وخامت‌گذاشتن وضعیت بیمارستان‌ها در نیویورک، ۲۰۰ تن از کادر پزشکی یکی از بیمارستان‌های ارتش آمریکا، روز پنج شنبه برای کمک به جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا وارد این ایالت شدند. 

این گروه قرار است که کمک‌های پزشکی و همچنین امکانات بیمارستانی را در شهرهایی که با مشکلات جدی‌تری در این زمینه مواجه هستند، از جمله خود شهر نیویورک، در اختیار بگذارند. 

پیش از این با بدتر شدن وضعیت بیمارستان‌ها در نیویورک، فرماندار این ایالت خواستار کمک پزشکی از سوی نیروهای نظامی شده بود. نیروهای گارد ملی در آمریکا، تا کنون اقداماتی را برای کمک به این ایالت آغاز کرده‌اند. تبدیل یکی از مراکز بزرگ تفریحی در منهتن به یک مرکز موقت پزشکی از جمله این اقدامات است. ارتش آمریکا پیش از این امکاناتی را برای بیمارستان‌هایی در ایالت واشینگتن ارسال کرده‌ بود. 

این کمک‌ها در حالی ارسال می‌شود که طی روزهای گذشته نیویورک حداقل روزی ۱۳ مرگ در اثر ابتلای افراد به ویروس کرونا را تجربه کرده است. فرماندار این ایالت گفته است که این ایالت، امکانات لازم را برای پاسخگویی به نیازهای پزشکی در زمانی که  این شهر به بالای منحنی ابتلا به کرونا ‌می‌رسد را ندارد. 

برخی از بیمارستان‌های شهر نیویورک، در آمادگی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، بیمارانی را با مشکلات دیگری مواجه هستند، به بیمارستان‌های دیگری می‌فرستند. این شامل خانم‌های باردار هم می‌شود. برای مثال برخی از افرادی که قرار بوده در شهر عمل زایمان خود را انجام دهند، قرار شده است که به بیمارستان‌های دیگری منتقل شوند. این برای بسیاری از مادران بسیار دشوار بوده است چرا که برای ماه‌ها برای وضع حمل در بیمارستانی خاص و همراه با دکتر خود، برنامه‌ریزی کرده بودند و این عملا شرایط دشواری را برای آنها فراهم می‌آورد. اما از سوی دیگر، حضور افرادی که برای عمل‌های جراحی و مراقبت‌های پزشکی غیرمرتبط با کرونا، وارد بیمارستان‌هایی که درمان کرونا اولویت آنهاست، می‌تواند خطر جدی برای آنها به همراه داشته باشد.