درخواست بیمه بیکاری در کالیفرنیا به بیش از یک میلیون نفر رسید

بسته‌های حمایت اقتصادی می‌تواند رقم بیمه بیکاری را ۱۵۰ دلار افزایش دهد

کالیفرنیا از ۱۹ مارس قوانین خانه‌نشینی و محدودیت تردد را اعمال می‌کند-Getty Images via AFP

 گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، گفت یک میلیون نفر از ساکنان این ایالت طی دو هفته گذشته و طی همه‌گیری ویروس کرونا، برای دریافت بیمه بیکاری تقاضا کرده‌اند. 

شماری از کسب‌وکارها در این دوره مجبور شدند درهای خود را ببندند و ایالت کالیفرنیا از ۱۹ مارس قوانین ماندن در خانه را اعمال کرده است. 

آقای نیوسام روز چهارشنبه گفت:‌ «از نظر شمار تقاضای مساعده بیکاری، از تاریخ ۱۳ مارس به بعد، از رقم یک میلیون نفر گذشتیم.» 

او افزود که لایحه نجات مالی به کالیفرنیا کمک می‌کند تا برای بیمه بیکاری هفته‌ای ۱۵۰ دلار بیشتر به هر فرد بپردازد و رقم بیمه بیکاری به ۶۰۰ دلار افزایش می‌یابد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای نیوسام گفت:‌ «این قانون بسیار مفید خواهد بود و بسیار به‌موقع است.» 

سانفرانسیسکو در تاریخ ۱۶ مارس دستور پناه‌گرفتن و ماندن در خانه‌ها را صادر کرد و اولین منطقه در ایالات متحده برای اعمال چنین تدبیری به شمار می‌رود. 

هرچند این روش اغلب برای مواقع اضطراری، مانند وقوع تیراندازی، صادر می‌شود، اما این دستور مردم را به ماندن در خانه مجبور می‌کند و افراد تنها برای نیازهای ضروری حق خروج از مکان‌های بسته را دارند. 

شهرداری  سانفرانسیسکو و شهرستان آن در دستور خود گفت: «همه باید در خانه بمانند مگر برای خرید خوراک، مراقبت از خانواده یا دوستان، مراجعه به پزشک، و یا رفتن سر کار.»

دستور ماندن در خانه که سه روز بعد از سوی آقای نیوسام صادر شد، تغییر چندانی در وضعیت سانفرانسیسکو ایجاد نکرد، اما به این معنی بود که تمامی ساکنان ایالت باید در خانه‌ها بمانند، مگر برای انجام کارهای ضروری. 

طبق یک پروژه مطالعاتی توسط دانشگاه جانز هاپکینز، جواب آزمایش ۶۵ هزار و ۱۷۴ نفر در ایالات متحده برای ویروس کرونا مثبت شده است و شمار موارد مرگ در این کشور در اثر این بیماری، به ۹۲۱ نفر رسیده است. 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، دو هفته ممنوعیت برگزاری تجمعات بیش از ۵۰ نفر را در چارچوب مبارزه با انتشار ویروس کرونا پیشنهاد کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان