وزارت بهداشت: یک‌سوم مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند

تا ظهر امروز بیش از ۲۹ هزار ایرانی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند

بیش از یک‌سوم افرادی که از روز ۳۰ بهمن سال گذشته به عنوان بیمار مبتلا به ویروس کرونا ثبت شده‌اند از این بیماری رهایی یافته‌اند- AFP

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کووید ۱۹ تا ظهر امروز را ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر اعلام و گفته است که ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر از این افراد بهبود یافته‌اند. 

بنابراین بیش از یک‌سوم افرادی که از روز ۳۰ بهمن سال گذشته به عنوان بیمار مبتلا به ویروس کرونا ثبت شده‌اند از این بیماری رهایی یافته‌اند. 

وزارت بهداشت شمار قربانیان این بیماری را نیز ۲۲۳۴ نفر اعلام کرده است. از این تعداد، ۱۵۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند. همچنین شمار افرادی که در وضعیت بحرانی قرار دارند ۲۷۴۶ نفر اعلام شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیماران بحرانی به افرادی اطلاق می‌شود که نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و استفاده از وسایل کمک‌تنفسی بیمارستانی دارند.  

در یک روز گذشته ۲۳۸۹ مورد جدید این بیماری نیز در ایران ثبت شده است. 

وزارت بهداشت از روز چهارم فروردین پراکندگی استانی مبتلایان به کرونا را اعلام نمی‌کند و به همین دلیل روشن نیست که بیماران جدید در کدام مناطق کشور ثبت شده‌اند. 

این وزارتخانه طرح غربالگری کرونا را نیز از روزهای گذشته به اجرا گذاشته و اعلام کرده که تا کنون اطلاعات بیش از ۵۰ میلیون ایرانی در این طرح بررسی و تفکیک شده است.

بیشتر از