بحران کرونا؛ شاید «تور دو فرانس» بدون تماشاچی برگزار شود

مسابقات دوچرخه‌سواری فرانسه هرساله دراواسط تابستان برگزار می‌شود

این مسابقات قرار است از ۲۷ ژوئن تا ۱۹ ژوئیه برگزار شود - Marco BERTORELLO / AFP

 شنیده‌ها حاکی است که تور دو فرانس، مسابقات دوچرخه‌سواری دور فرانسه، احتمالا همانطور که پشت درهای بسته تصمیم‌گیری شده برگزار خواهد شد. 

مسابقه ۲۰۲۰ دوچرخه سواری دور فرانسه، قرار است از ۲۷ ژوئن تا ۱۹ ژوئیه برگزار شود اما همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و اخلالی که در تمامی رویدادهای ورزشی سرتاسر جهان ایجاد کرده، سازماندهندگان را وادار کرده تا تدابیر و برنامه‌‌های جایگزینی را برای آنها بیاندیشند. 

یک راه‌حل احتمالی این است که چون تلویزیون‌های سراسر جهان پیشتر حق امتیاز پخش تلویزیونی این رویداد ورزشی را خریده‌ و پولش را پرداخت کرده‌اند، مسابقات بدون تماشاچی برگزار شود. 

رکسانا ماراسیننو، وزیر جوانان و ورزش فرانسه گفت هنوز برای اتخاذ تصمیم قطعی خیلی زود است اما گزینه‌های زیادی روی میز است. 

او به تلویزیون فرانس بلو گفت:‌ «مدل تجاری و بازگشت سرمایه تور دو فرانس، بر اساس فروش بلیط نیست بلکه بر اساس فروش حق امتیاز پخش تلویزیونی است.»

او گفت:‌ «در این دوران مقررات رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، همه محتاط و هشیارند. همه درک می‌کنند که باید در خانه بمانند، و به جای حضور در رویدادها، بهتر است پای تلویزیون بنشینند.» 

او همچنین افزود: «در نتیجه، تماشای تور دو فرانس از تلویزیون، به جای حضور در جاده‌ها، خیلی دشوار نخواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 با تداوم انتشار ویروس کرونا، تورنمنت‌ها و رویدادهای ورزشی در سرتاسر جهان لغو شده یا به تعویق افتاده‌اند و مسابقه سالانه دوچرخه سواری «جیرو ایتالیا» نیز لغو شده است. 

به تاخیر انداختن تور دوچرخه سواری سالانه دور فرانسه می‌تواند گزینه دیگری برای این مسابقات باشد و بریان کوکسان، رئیس اتحادیه‌ بین‌المللی دوچرخه‌سواری از ایده کوتاه‌ کردن مسیر حمایت کرده است. 

© The Independent

بیشتر از ورزش