آمریکایی‌ها طی سه هفته آینده چک‌های ۱۲۰۰ دلاری می‌گیرند

ترامپ می‌گوید اگر لایحه کمک ۲.۲ تریلیون دلاری گشایشی در اقتصاد ایجاد نکند «دوباره به سراغ» کنگره می‌رود

رییس جمهور آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی به همراه هیئت دولت- AFP

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد با تبدیل لایحه کمک اقتصادی ۲.۲ تریلیون دلاری مختص ویروس کرونا به قانون، کاخ سفید در سه هفته آینده پرداخت‌های مستقیم به مردم آمریکا را انجام خواهد کرد.

(بر این اساس، افراد مجردی که درآمد ناخالص سالیانه آنها (پیش از کسر مالیات) کمتر از ۷۵ هزار دلار باشد، چک‌های به مبلغ ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار دریافت می‌کنند. هرچقدر درآمد به مرز ۷۵ هزار دلار نزدیک‌تر باشد مبلغ چک نیز به ۱۲۰۰ دلار نزدیک‌تر خواهد بود. خانواده‌هایی که درآمد ناخالص سالیانه دو نفرشان کمتر از ۱۵۰ هزار دلار باشد بین ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. به ازای هر فرزند، ۵۰۰ دلار به مبلغ این چک افروده می‌شود.)

در حالی که مجالس سنا و نمایندگان ایالات کنگره باید در مورد این لایحه تصمیم بگیرند دونالد ترامپ می‌گوید امیدوار است این لایحه بتواند «به مدتی طولانی» گشایشی دراقتصاد ایالات متحده ایجاد کند وگرنه «دوباره به سراغ» کنگره «خواهد رفت» تا کمک‌های مالی بیش‌تری از منابع فدرال به دست آورد.

مجلس سنا هنوز در مورد این لایحه کمک اقتصادی نظر نداده است اما چند عضو جمهوری‌خواه با متن آن مخالفت کرده‌اند و می‌گویند اگر این لایحه تبدیل به قانون شود مزایای بیکاری کارگران افزایش می‌یابد زیرا این مزایا موقتاً در این لایحه افزایش خواهد یافت. اما گویا این چهار سناتور با رأی خود بیش از به تأخیر انداختن تصویب این لایحه نمی‌توانند کار دیگری بکنند و مجلس سنا در همین هفته آن را تصویب خواهد کرد.

آقای منوچین هم در مورد واکنش سنا گفت «انتظار داریم این لایحه امشب به تصویب برسد».

© The Independent

بیشتر از جهان