برپایی سردخانه‌های موقت در مرکز نیویورک

بزرگ‌ترین شهر آمریکا به یکی از مراکز جهانی ویروس کرونا بدل شده است

سردخانه‌های چادری که در نیویورک تعبیه شده اند- آسوشیتدپرس

جنب بیمارستانی در منهتنِ نیویورک سردخانه‌ای موقت برپا شده است، تا به شمار روزافزون مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در این شهر رسیدگی شود.

روز چهارشنبه عکس‌هایی از چند مورد چادر سفید گنبدشکل و کامیون‌های یخچال‌دار بیرون بیمارستان بلوو منتشر شد که توسط خدمه مسلح ارتش و دفتر پزشکی قانونی شهر اداره می‌شدند.

این در حالی است که مقامات هشدار دادند سردخانه‌های شهر تا هفته آینده به حداکثر ظرفیت خود می‌رسند. به گزارش وب‌سایت «پولیتیکو» به وزارت امنیت میهنی آمریکا گزارش داده شده که ظرفیت موجود در این زمینه ظرف هفت روز به پایان می‌رسد.

نیویورک در حال حاضر ۱۷۸۰۰ مورد تاییدشده ویروس کرونا و ۱۹۲ مورد مرگ دارد. نزدیک به ۳۰۰۰ نفر بخاطر این ویروس در این شهر بیمارستانی شده‌اند که باعث شده تجهیزات پزشکی به حد اشباع برسند. در سطح ایالت نیویورک نتیجه آزمایش بیش از ۳۰ هزار نفر مثبت از کار در آمده و ۲۸۵ نفر درگذشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار نیویورک، آندرو کوئومو، روز چهارشنبه گفت بیمارستان‌ها فاصله چندانی تا پر شدن ندارند. احتمال دارد تا بیش از ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی مورد نیاز باشد که بسیار فراتر از ظرفیت کنونی ۵۳ هزار تخت است. 

نیویورک در روزهای گشته به مرکز ثقل شیوع ویروس در آمریکا بدل شده و در عین حال دست به برخی از اکیدترین اقدامات موجود برای جلوگیری از گسترش این ویروس زده است.

آقای کوئومو در نشستی مطبوعاتی گفت اقدامات این ایالت برای کنترل ویروس کرونا به نظر موثر بوده‌اند و تعداد افرادی که بستری می‌شوند در روزهای اخیر کاهش یافته است.

او گفت: «البته این تقریبا آنقدر خبر خوبی است که باید در واقعیتش شک کنیم. نشانه خیلی خوب و مثبتی است اما باید تاکید کنم که ۱۰۰ درصد مطمئن نیستیم پابرجا بماند یا دقیق باشد اما مسیر حرکت‌مان در جهت درست است.»

© The Independent

بیشتر از جهان