پیروزی افغانستان بر پاکستان در بازی‌های مقدماتی جام جهانی کریکت

در ادامه بازی‌های مقدماتی جام جهانی کریکت ۲۰۱۹، تیم ملی کریکت افغانستان دربرابر پاکستان به پیروزی دست یافت.

بازیکنان پاکستان که نخست بازی را آغاز کردند توانستند ۲۶۲ امتیاز به سود تیم‌شان بدست آورند. بابر اعظم با ۱۱۲ امتیاز و شعیب ملک با ۴۴ امتیاز، نسبت به همه بازیکنان پاکستانی در توپ‌زنی بهتر درخشیدند. هنوز «پنجاه آور» بازی (۳۰۰ توپ یا حداقل امتیاز برای معتبر بودن شرط‌ بندی‌ها) تکمیل نشده بود که پاکستان همه ۱۰ تن از بازیکنانش را از دست داد.

محمد نبی عیسی خیل و راشد خان از توپ اندازان برجسته افغانستان با حذف کردن سه و دو بازیکن تیم مقابل، در پیروزی بازی امروز نقش برجسته‌ای داشتند.

بازیکنان افغانستان در بخش توپ زنی بازی خوبی را آغاز کردند. حشمت‌الله شهیدی و حضرت‌الله زازی بهتر درخشیدند و هرکدام ۷۴ و ۴۹ امتیاز به سود افغانستان کسب کردند.

افغانستان در آخرین دور بازی به هدف خود رسید و بازی را به سود خود پایان داد. این بازی در شهر بریستول بریتانیا برگزار شد. پیروزی افغانستان از نگاه تقویت روحیه، یک آغاز خوب برای تیم این کشور است.

تیم پاکستان یکی از نیرومندترین تیم‌های کریکت در جهان است و یکبار قهرمانی جهان را به نام خود ثبت کرده است.

گلبدین نایب کاپیتان تیم ملی أفغانستان نخستین بازی‌ مقدماتی جام جهانی را پیروزی بزرگ برای تیم این کشور خواند.

آقای نایب گفت که این پیروزی را «شانسی نمی‌داند» و تلاش‌های‌شان را به همین شکل ادامه خواهند داد.

افغانستان در دومین و آخرین بازی مقدماتی جام جهانی روز دوشنبه (۲۷ مه) دربرابر انگلستان به میدان می‌رود.

جام جهانی کریکت ۲۰۱۹ با شرکت ۱۰ تیم برتر جهان در انگلستان و ویلز بریتانیا برگزار می‌شود. نخستین رویارویی افغانستان در سری مسابقات جام جهانی دربرابر استرالیا خواهد بود که روز اول ماه ژوئن برگزار می‌شود.

بیشتر از ورزش