رفتن به مناطق روستایی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

بیست‌وچهار مورد ابتلا به کووید ۱۹ در دورافتاده‌ترین منطقه بریتانیا

احتمال گرفتن ویروس هر جایی که بروید وجود دارد اما رعایت مقررات، به‌ویژه ماندن در خانه بهترین راه حفاظت از خود است - Andy Buchanan / AFP

کسانی که در فرار از ویروس کرونا راهی خانه دومشان می‌شوند یا سوار اتومبیل‌های کاروان‌دار خود شده و مسیر دشت و دمن را در پیش می‌گیرند، باید به خاطر داشته باشند که در بریتانیا جایی دورافتاده‌تر از «شتلند» با جمعیت ۲۳ هزار نفری وجود ندارد، اما در زمان نگارش این گزارش، دست‌کم ۲۴ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در آنجا تایید شده است. 

احتمال گرفتن ویروس هر جایی که بروید وجود دارد اما رعایت مقررات، به‌ویژه ماندن در خانه بهترین راه حفاظت از خود است. آنانی که در کشور در حال گردش هستند باید از خود بپرسند ترجیح می‌دهند بیماری را کجا تجربه کنند، در خانه و در میان کسانی که می‌شناسند یا در نقطه‌ای دورافتاده در کوهستان‌های اسکاتلند؟

اگر فکر می‌کنند که در صورت بیماری به بیمارستان منتقلشان می‌کنند، بهتر است دوباره فکر کنند. بیمارستان‌ها ظرفیت ندارند و اگر پزشکان مجبور به اتخاذ تصمیم‌های دشواری مانند انتخاب میان فردی مثل من که ۷۴ ساله هستم و یک جوان که بچه دارد شوند، گمان می‌کنم جوان را در اولویت قرار می‌دهند که تصمیم کاملا درستی است. 

جان سیمپسون

راس-ان-رای

درخواست از کسانی که خانه دوم دارند. با آن که فرار از جایی که پر است از موارد ابتلا به ویروس کرونا و رفتن به خانه دوم در روستا، طبیعی‌ترین کار دنیا به نظر می‌آید، لطفا به فکر کسانی باشید که آنجا زندگی می‌کنند. 

خوراکتان را بیاورید و خود را جدا کنید. لطفا به سوپرمارکت‌های محلی نروید و خطر انتقال ویروس را افزایش ندهید. 

در دوون شمالی، مانند بسیاری از مناطق جنوب غرب، مواردی از ابتلا به ویروس داریم، اما بسیاری از آنها از خانه‌های دوم هستند. 

هلن ادواردز

آدرس نامشخص

سوءاستفاده باید متوقف شود

با خواندن گزارش کریس بلکهرست در ۲۱ مارس، درباره این که کسب‌وکارها یا باید پا پیش بگذارند و یا منتظر پایین کشیده شدن باشند، گمان می‌کنم که کریس نه اظهارات تیم مارتین، رییس وترسپونز، درباره میخانه‌ها و ویروس کرونا را خوانده و نه پاسخ غیرمتعهدانه بوریس جانسون را!

با این حال این فقط کسب‌وکارهای سلف‌سرویس و مشتریان وحشت‌زده نیستند که تهدیدی علیه سلامت ما هستند. طی دو روز گذشته شاهد این بوده‌ایم که کارکنان دو تا از سوپرمارکت‌های ما در روستایمان مورد حمله لفظی مشتریان قرار گرفته‌اند. این رفتار غیرقابل قبول است و باید همواره نکوهش شود. حتی اگر از دیدگاه خودخواهانه نگاه کنیم، اگر کارکنان فروشگاه‌ها ویروس را بگیرند و یا در نتیجه استرس زیاد بیمار شوند، چطور می‌توانید خوراکتان را تهیه کنید؟

بزرگ شوید و به توصیه افرادی که صمیمانه امیدواریم اطلاعاتشان درباره وضعیت از ما بیشتر باشد، گوش دهید. 

کریس دیکسون

نیو ابی

آزمایش، آزمایش، آزمایش

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دخترم معلم است. او سرفه می‌کرد که نیمه شب متوقف شد. او قرار است به مدرسه برود تا برای فرزندان کارمندان ضروری از جمله پرسنل خدمات همگانی سلامت، تدریس کند. بدون وجود آزمایش، او در دوراهی است. اگر سر کار برود شاید ده‌ها نفر را از طریق فرزندانشان آلوده کند، اگر خود را قرنطینه کند، شاید لازم نباشد.

بسیاری از افراد چنین گرفتاری دارند. خیلی‌ها تصمیم می‌گیرند خود را جدا نکنند و بعضی از آنها ویروس را دارند. به این ترتیب است که به سرنوشت ایتالیا دچار می‌شویم. 

باید افراد را آزمایش کنیم، دست‌کم کارکنان اضطراری در خط مقدم را. 

الن پک

کنتربری

بخش بزرگی از جمعیت ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرد. بیدار شوید و به خاطر خدا مسئولانه رفتار کنید. 

این که ما تنها دو هفته با وضعیت ایتالیا از نظر پیشرفت همه‌گیری فاصله داریم و این که همه ما می‌توانیم به کند کردن جریان کمک کنیم، باید در صفحه اول روزنامه‌ها باشد. 

ما نباید مثل شرایط عادی رفتار کنیم، فارغ از این که چند سالمان است. 

هلن واتسون

هلن-آن-تیمز 

نگاه به گذشته

ظاهرا برگشته‌ایم به دوران جیره‌بندی خوراک و کاغذ روزنامه در توالت. چقدر نسبت به زمان بچگی‌ام پیشرفت کرده‌ایم. 

مایکل پیت

پرستون 

© The Independent

بیشتر از زندگی