مرخصی استاد آواز ایران از بیمارستان

بیمارستان جم در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه درمان شجریان در خانه انجام می‌شود

بسیاری از هواداران محمدرضا شجریان نگران وضعیت جسمانی این هنرمند بلند آوازه هستند - عکس از خبرگزاری تسنیم

بیمارستان جم تهران بیانیه‌ای درباره آخرین وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان، استاد آواز ایرانی، صادر کرد. در بیانیه این بیمارستان آمده است: «در راستای اطلاع رسانی به مردم هنر دوست و عزیز کشورمان در کمال مسرت به اطلاع می‌رساند، استاد شجریان با حال عمومی مناسب و مساعد و شرایط قلبی، عروقی و ریوی پایدار از بیمارستان ترخیص شدند و مابقی اقدامات درمانی ایشان زیر نظر پزشکان معالج در خارج از بیمارستان انجام خواهد شد. از کلیه هموطنان عزیز که در این مدت صبورانه در کنار ما بودند نهایت سپاس و قدردانی را می‌کنیم.»

خبرگزاری ایلنا نیز این بیانیه را منتشر کرده است و همایون شجریان نیز در صفحه شخصی اینستاگرام خود با انتشار بیانیه بیمارستان جم، از ترخیص پدرش از بیمارستان خبر داد و نوشت:« با سپاس بیکران از محبت همه عزیزان در بیمارستان جم، مراقبت‌های پزشکان و پرستاران پدر با کادری کامل‌تر از گذشته ادامه خواهد داشت.»

در ماه‌های گذشته، وخامت حال محمدرضا شجریان، استاد موسیقی ایرانی و خواننده نام‌دار و بزرگ ایرانی بسیاری از هواداران او را نگران کرده بود. 

بسیاری از هواداران این استاد ایرانی، مقابل بیمارستان جم، تجمع کرده بودند تا از احوال شجریان آگاه شوند و از نگرانی‌هایشان کم کنند. 

اغراق نیست اگر بگوییم که شمار هواداران استاد آواز ایران قابل مقایسه با هیچ‌یک از موسیقی‌دانان حال حاضر ایران نیست و میزان محبوبیت او در جامعه نیز نه تنها به دلیل استادی بی‌حد و حصرش  در آواز بلکه به دلیل مواضع مردمی‌اش در مقاطع گوناگون سیاسی، بسیار بالاتر و بیشتر از خیلی از هنرمندان هم‌عصر و بعد از اوست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 محمدرضا شجریان، ده سال قبل در یک گفت‌وگوی کوتاه تلویزیونی با شبکه سی‌.ان.‌ان آمریکا گفته بود که «ایران ده سال بسیار سخت پیش رو دارد». 

حالا و پس از گذشت ده سال از آن گفت‌وگو ایرانیان سخت‌ترین سال یک‌دهه اخیر را پشت سر می‌گذارند و در سایه دشواری‌های فراوان قدم به سال جدید گذاشتند. 

همان ده سال پیش بود که پخش صدای استاد آواز ایران که دیرزمانی بود بخشی از سنت سفره افطار در ماه رمضان ایرانیان شده بود، از تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی ممنوع شد. 

تمام تلاش‌های گروه‌های نزدیک به هسته سخت حاکمیت و شخص اول مملکت یعنی علی خامنه‌ای برای تخریب چهره مردمی شجریان راه به جایی نبرد و محبوبیت این استاد خراسانی هر روز در قلب ایرانیان بیشتر شد.

در روزهای گذشته گوشه‌هایی از آخرین حضور شجریان در تلویزیون ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. روزهایی که هنوز مقامات تلویزیون ایران شمشیر کدورت با شجریان را از رو نبسته بودند. گفت‌وگوی تلویزیونی که مربوط به نوروز سال ۱۳۷۳ بود.   

بیشتر از فرهنگ و هنر