تد کروز خواستار فعال شدن قانون تولید دفاعی شد

این قانون به رئیس‌جمهور آمریکا اختیار می‌دهد، تولید کالا یا تجهیزات را افزایش دهد

تد کروز در «پادکست» خود به نام «وردیکت»، گفت که باید برای هر فرد مبتلا به ویروس، تجهیزات کافی در دسترس باشد- Sarah Silbiger/Getty Images/AFP

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، خواستار آن شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور، از تمهیدات اضطراری برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا استفاده کند.

آقای کروز، آقای ترامپ را به استفاده از قانون دفاعی تولید، برای کمک به حل مشکل کمبود تدارکات بهداشتی ترغیب کرد. 

جمعه گذشته تد کروز به الکس ازار،  وزیر خدمات بهداشتی و انسان‌دوستانه آمریکا، نامه نوشت و او را به استفاده از «توان چشمگیر قانون دفاع تولید» ترغیب کرد. 

بنا به گزارش سرویس پژوهشی کنگره آمریکا، این قانون یک قانون فدرال است و «طیف گسترده‌ای از اختیارات را به رئیس ‌جمهوری می‌دهد تا در جهت دفاع ملی، در عملکرد صنایع داخلی مداخله کند.» 

قانون فوق در زمینه‌های فراوانی، از جمله «اولویت‌بندی و اختصاص» به رئیس‌‌جمهوری اختیارات می‌دهد و صنایع را وادار می‌کند تا طبق اولویت و ترتیب تعیین شده توسط دولت کار کنند و «ظرفیت و تدارکات تولیدی خود را گسترش دهند،»، و به رئیس جمهوری اختیار می‌دهد تا تولید کالاها یا تجهیزات را افزایش دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو مورد فوق، تنها اختیاراتی نیستند که طبق قانون اخیر فعال می‌شوند، بلکه مواردی هستند که به احتمال زیاد در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، برای (تولید و) ارائه ماسک، دستگاه تهویه و دیگر کالاهای ضروری برای حال حاضر، به کار می‌آیند. 

تد کروز در «پادکست» خود به نام «وردیکت»، گفت که باید برای هر فرد مبتلا به ویروس، تجهیزات کافی در دسترس باشد. 

او گفت:‌ «نمی‌‌خواهم شاهد این باشم که پزشکان مجبور شوند به دلیل نداشتن تجهیزات و تدارکات برای نجات جان‌ها، درباره این که چه کسی زنده بماند و چه کسی بمیرد، تصمیم بگیرند.»

آقای کروز همچنین ابراز نگرانی کرد که هر چه آقای ترامپ در توسل به این قانون بیشتر تعلل کند، تولید به‌موقع تجهیزات کافی سخت‌تر خواهد شد.» 

سناتور کروز گفت:‌ «اگر دو هفته دیگر از خواب بیدار شویم و ببینیم به جای ۱۱ هزار مورد، ۲۰۰ هزار یا یک میلیون مورد ابتلا داریم، دیگر خیلی دیر خواهد بود.» 

آقای کروز گفت:‌ «همه می‌دانند که این(وضعیت)، تهدیدی علیه بهداشت عمومی است. ما باید در آغاز تمام تلاشمان را بکنیم تا مطمئن شویم که در انتها، در یک موقعیت ناممکن قرار نمی‌گیریم.» 

چنان که پروژه اطلاع‌رسانی درباره کرونا توسط دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد، حدود ۴۲ هزارو ۸۱۷ نفر در ایالات متحده در آزمایش کرونا نتیجه مثبت نشان داده‌اند. شمار مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا دست‌کم ۵۳۳ نفر است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده پیشنهاد کرده است که در تلاش برای مهار انتشار همه‌گیری، برگزاری گردهمایی‌های بیش از ۵۰ نفره برای دو هفته ممنوع شود. 

© The Independent