شیوع کرونا در مراکز نگهداری از سالمندان در آمریکا

از مردم خواسته‌ شده که به ملاقات بستگان خود در این مراکز نروند و تنها از طریق تلفن با آنها تماس داشته باشند

به گزارش واشنگتن پست، تاکنون حداقل ۵۵ نفر در خانه‌های سالمندان سراسر آمریکا در اثر ابتلا به ویروس جان باخته‌اند- Justin Sullivan/Getty Images/AFP

به گزارش سازمان مدیریت بحران فدرال، حداقل ۵۳ خانه سالمندان در سراسر ایالات متحده مواردی از ابتلا به کووید۱۹ دارند.

این گزارش که در روز یکشنبه منتشر شد، فاش ساخت که ایالات لوئیزیانا، نیویورک و جورجیا، سه ایالت اولی هستند که حداقل ۷ خانه سالمندان دارند که تحت تاثیر این ویروس جدید قرار گرفته‌اند. منبع این گزارش، اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها است.

این سه ایالت، در رده بالای دسته‌بندی این سازمان برای ایالاتی قرار گرفته‌اند که از همه بیشتر با شیوع این بیماری در خانه‌های سالمندان مواجه شده‌اند. تا روز پنج‌شنبه، رده بالا بدین معنی است که بین دستکم ۷ تا ۲۵ خانه سالمندان در این ایالات، تحت تاثیر قرار گرفته است.

رده‌ای دیگر، شامل سه ایالت است: واشنگتن، نیوجرسی و ایلینوی، که از وجود ۴ تا ۶ خانه سالمندان با مواردی از ابتلا به کووید۱۹ گزارش داده‌اند.

۲۰ ایالت دیگر در رده بعدی و بعد از این شش ایالت قرار دارند که در آنها ۱ تا ۳ خانه سالمندان تحت تاثیر ویروس قرار گرفته است. ۲۴ ایالت دیگر در امریکا، هیچ مورد تایید شده یا مشکوک کووید۱۹ در خانه‌های سالمندان خود گزارش نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانه‌های سالمندان به طور ویژه برای مقامات بهداشتی اهمیت بالایی دارند، چرا که می‌خواهند از «حجم عمده» ابتلا به ویروس کرونا که می‌تواند به شدت بر جمعیت مسن جامعه تاثیر گذارد، جلوگیری کنند.

گرچه ظاهرا بیشترین تعداد خانه‌های سالمندان با افراد مبتلا، در ایالت‌های لوئیزیانا، نیویورک و جورجیا گزارش شده است، اما ایالت‌های واشنگتن و نیوجرسی بیشترین آمار افراد مبتلا به این ویروس را در خانه‌های سالمندان خود دارند.

ایالت واشنگتن پیش از این مرکز شیوع ویروس در ایالات متحده بود، تا آن که آمار مبتلایان در ایالت نیویورک به سرعت از آن سبقت گرفت.

در «مرکز مراقبت‌های زندگی» کرکلند، که خانه سالمندانی در ایالت واشنگتن است، حداقل ۳۵ نفر در اثر ابتلا به ویروس جان باخته‌اند. به گزارش واشنگتن پست، تاکنون حداقل ۵۵ نفر در خانه‌های سالمندان سراسر کشور در اثر ابتلا به ویروس جان باخته‌اند.

بیشتر افرادی که به کووید۱۹ مبتلا می‌شوند، علایم خفیفی مانند آنفلوآنزا (علایمی نظیر تب، خستگی و سرفه خشک) تجربه می‌کنند، و طی دو هفته بهبود می‌یابند.

اما برای دیگران، به ویژه افراد مسن یا کسانی که سیستم ایمنی بدن‌شان آسیب‌پذیر است، علایم این بیماری می‌تواند شدیدتر باشد و حتی موجب مرگ شود.

بیرون نگه داشتن این ویروس از خانه‌های سالمندان، یک نگرانی جدی برای مقامات بهداشتی است که می‌خواهند جلو شیوع ویروس را بگیرند.

خانه‌های سالمندانی که شاهد شیوع بیماری در مراکز خود بوده‌اند، ملاقات از ساکنان خود را ممنوع یا محدود کرده‌اند تا از ابتلای افراد بیشتر پیشگیری کنند. به کارمندان بعضی از این مراکز هم دستور داده شده است که هنگام کمک به بیماران خود، تجهیزات محافظتی (مانند ماسک و دستکش) بپوشند.

فرمانداران ایالات مختلف، از جمله جان بل ادواردز، فرماندار لوئیزیانا، از مردم خواسته‌اند به ملاقات بستگان خود در این مراکز نروند و به جای آن از تماس ویدیویی و تلفنی برای دیدار با آنها استفاده کنند. 

در سطح فدرال، مراکز خدمات «مدیکر» و «مدیک‌اید» (Centres for Medicare and Medicaid Services)، راهنمایی در ۹ مارس منتشر کرد که به این مراکز نشان می‌دهد چگونه به مقابله با این بیماری همه‌گیر بروند، و شامل محدود کردن دیدار از مراکز خود است. یک راهنمای جدی‌تر هم کمی بعدتر منتشر شد و دیدار از تمام افراد ساکن این مراکز را ممنوع کرد، مگر در مواردی که فرد در حال مرگ باشد. دستور توقف غذاخوری و فعالیت‌های دسته‌جمعی نیز داده شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان