بحران سلامت روان در جریان همه‌گیری کرونا «اجتناب‌ناپذیر» است

قرنطینه می‌تواند باعث تشویش سالمندان و کسانی شود که در خانه‌های غیراستاندارد با نور کم زندگی می‌کنند

تشدید تنهایی می‌تواند منجر به کاهش سلامت و ایمنی بدن شود و در نهایت، به مرگ‌های زودرس بینجامد- FRANCK FIFE / AFP

یک سازمان خیریه مربوط به سلامت روان هشدار داد که بحران روانی طی همه‌گیری ویروس کرونا، «اجتناب‌ناپذیر» است. این سازمان در عین حال موسسه‌های خدمات روحی و روانی را ترغیب کرد که برای مواجه شدن با موجی از بیمارانی آماده شوند که با قرنطینه کردن خود، دچار مشکل شده‌اند. 

انجمن خیریه سلامت روان «سین» گفت، اگرچه تمرکز بر سلامت جسمی کشور اهمیت دارد، اما مسئولان باید برای افزایش سطح آگاهی و هشیاری آن دسته از افرادی که درگیر بیماری‌هایی چون افسردگی، اضطراب و اختلال «وسواس فکری-عملی» هستند، تلاش بیشتری بکنند. 

مارجوری والاس، مدیر کل خیریه «سین» در بیانیه‌ای، در پیوند با خطرات همه‌گیری کووید-۱۹ بر مبتلایان به بیماری‌های روحی و روانی، گفت که تشدید تنهایی می‌تواند منجر به کاهش سلامت و ایمنی بدنی شود و در نهایت، به مرگ‌های زودرس بینجامد. 

او گفت:‌ «تنهایی می‌تواند مرگبار باشد. مطالعه‌ای که بر ۳۰۰ هزار نفر انجام شده  است، نشان می‌دهد که تنهایی، احتمال مرگ را ۲۹ درصد افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر، تنهایی یک عامل چشمگیر و موثر در بروز بیماری‌ها و مرگ زودرس است و باید این خطرها را کاهش دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

خانم والاس گفت، پیامدهای قرنطینه می‌تواند به‌ویژه باعث تشویش سالمندان و کسانی شود که در خانه‌های غیراستاندارد با نور کم و بدون دسترسی به فضاهای سبز زندگی می‌کنند.

خانم والاس همچنین گفت:‌ «خط مستقیم تلفنی ما، تماس‌های تلفنی زیادی از افرادی می‌گیرد که به افسردگی، اضطراب و دلهره و اختلال «وسواس فکری-عملی» دچارند و در شرایط جدید، کاملا پریشان شده‌اند.»

او گفت:‌ «خدمات روحی و روانی باید برای رسیدگی به بیمارانی که وضعشان بدتر شده است، کاملا آماده باشند. «سین» از حمایت و کمک‌های مالی برای باز نگه داشتن خطوط تلفن و کمک به زدودن ترس و اضطراب از افراد آسیب‌پذیر و مقابله با بحران غیرقابل اجتناب سلامت روان، استقبال می‌کند.» 

همزمان و در پی بی‌اعتنایی هزاران نفر از مردم به درخواست دولت برای رعایت «فاصله اجتماعی» و کند کردن سرعت انتشار ویروس، دولت بریتانیا برای قرنطینه کردن و تعطیلی سراسری کشور تحت فشار قرار گرفته است. 

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت اگر علی‌رغم درخواست‌ها برای دوری گزیدن، مردم به شرکت در گردهمایی‌های بزرگ ادامه دهند، «به طرزی بسیار جدی»  برداشتن گام‌های دیگری را درنظر خواهد گرفت.

تجمع مردم در پارک‌ها، بازارها، سواحل، و سالن‌های زیبایی در سرتاسر بریتانیا در تعطیلات آخر هفته، خشم قانونگذاران بریتانیایی را برانگیخته است. 

جولیان اسمیت، وزیر محافظه‌کار سابق کابینه، گفت که «از هرگونه مقررات» دولت برای مجبور کردن مردم به رعایت دستورالعمل‌ها حمایت می‌کند. 

جاناتان اشورت، از معاونان ارشد وزارت بهداشت از حزب کارگر،  گفت وزیران باید ضمن آموختن از دیگر کشورهای اروپایی، «خود را هرچه سریع‌تر برای مرحله بعدی آماده کنند.» 

 همزمان با این درخواست‌های مسئولان، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در بریتانیا به ۲۸۱ نفر رسیده است. 

بامداد دوشنبه، مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، گفت که در مبارزه با ویروس کرونا «همه‌ گزینه‌ها روی میز است»، و افزود که درست مثل اقدامات دیگر کشورها، گزینه اجرای قوانین منع عبور و مرور توسط پلیس، نیز احتمال بالایی دارد. 

نگرانی‌ از این که بریتانیا پا جای پای ایتالیا بگذارد که این روزها کانون همه‌گیری است و در آخر هفته گذشته شمار تلفات در آن به بیش از ۵۰۰۰ نفر رسید، بالا گرفته است. 

دولت ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که قوانین محدودکننده برای عبور و مرور افراد را تمدید کرده است، و آلمان نیز تجمع بیش از دو نفر متعلق به یک خانوار را، ممنوع اعلام کرده است. 

روز دوشنبه، قانونگذاران بریتانیایی درباره قانون اضطراری (مقابله با) ویروس کرونا (در مجموع ۳۲۹ صفحه) مذاکره کردند. هدف از این قانون، مجاز کردن اقدامات برای افزایش شمار پرسنل بخش بهداشت و سلامت و بخش اجتماعی، و کاهش بار مقابله با ویروس کرونا بر پرسنل خط مقدم خدمات بهداشت همگانی است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی