سردبیر خبرگزاری فارس قربانی جدید کرونا در ایران

عبدالله سید احمدی زاویه، یکی از سردبیران خبرگزاری فارس، به دلیل کرونا درگذشت

بر اساس آمار رسمی تعداد مبتلایان در ایران به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسیده است- عکس آرشیوست / KOOSHA MAHSHID FALAHI / MIZAN NEWS AGENCY / AFP

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، امروز اعلام کرد که یکی از سردبیران این خبرگزاری حکومتی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در  بیمارستان بقیع‌الله تهران از دنیا رفت.  

سید عبدالله سید احمدی زاویه  سردبیر «شیفت بامدادی خبرگزاری فارس» بود که چندی پیش و پس از ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود. 

شیوع ویروس کرونا در ایران، باعث شده که هر روز قربانیان بیشتری به چنگ این بیماری اسیر شوند. بسیاری از مقامات حکومتی و مسئولان نظام هم از این ویروس در امان نبودند. علی‌اکبر ولایتی که خود ریاست بیمارستان مسیح دانشوری در پایتخت ایران را نیز به عهده دارد از نزدیک‌ترین افراد به شخص اول مملکت، علی خامنه‌ای، بود که به دلیل کرونا مجبور به قرنطینه شد.

با شیوع کرونا، برخی نمایندگان مجلس هم از ابتلای خود به کرونا خبر دادند. 

در هفته‌های گذشته خبرگزاری فارس، اقدام به انتشار فهرستی از حکومتی‌های مبتلا و یا قربانی ویروس کرونا منتشر کرد که در میان آنها نام اسحاق جهانگیری نیز به چشم می‌خورد هرچند که کمی بعد خبر بهبودی جهانگیری نیز منتشر شد. 

در روزهای گذشته، مرگ هاشم بطحایی یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بر اثر ویروس کرونا به شدت در فضای رسانه‌ای ایران مورد توجه قرار گرفت؛ انتشار ویدیویی از این آیت‌الله عضو مجلس خبرگان رهبری که در آن به نوعی «ویروس کرونا» را به استهزا می‌گیرد و اعلام می‌کند که این «ویروس»‌ترسی ندارد، باعث شد تا مرگ هاشم بطحایی بیش از دیگر شخصیت‌های مملکتی و حکومتی در اثر کرونا، بیشتر به چشم آید. 

امروز هم‌چنین خبری دیگری منتشر شد مبنی بر اینکه «یکی از مجریان تلویزیون ایران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، ناچار به قرنطینه شده است. 

عاطفه میرسیدی، پزشک و مجری خبرهای پزشکی صداوسیما دوم اسفندماه در یکی از بخش‌های خبری تلویزیون ایران گفته بود که کرونا یک سرماخوردگی ساده است که خود او نیز به آن دچار شده بعد از مدتی  «رد شده و رفته است». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مجری تلویزیون در صداوسیما به صراحت گفته بود که دلیلی برای ترسیدن و نگران شدن از کرونا وجود ندارد. 

هم‌چنین امروز دوشنبه ۴ فروردین، مهرداد سید محمدی، رئیس خبرگزاری صداوسیما در صفحه رسمی توئیتر خود خبر داد که ۱۹ نفر از خبرنگاران صداوسیما به ویروس کرونا  مبتلا شده‌اند.

به گفته او همکارانش «در خط مقدم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در خصوص کرونا» بوده‌اند. 

 

بنا به گزارش وزارت بهداشت ایران، تا به امروز ۱۸۱۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ایران جان باخته‌اند. همچنین بر اساس آمار رسمی تعداد مبتلایان در ایران به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسیده است. 

امروز هم‌چنین وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم گفت که شیب ابتلا به ویروس کرونا در ایران هم‌چنان صعودی‌ست. 

بیشتر از