ابراز تاسف سخنگوی وزارت بهداشت از برگزاری تشییع جنازه فرمانده سپاه

با وجود هشدارهای فراوان گروهی از مردم در این مراسم شرکت کرده‌اند

در عکس‌های منتشر شده حضور تعداد زیادی از مردم در این مراسم دیده می‌شود - عکس از خبرگزاری فارس 

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت، با انتشار متنی به همراه عکس‌هایی از حضور برخی مردم در مراسم تشییع جنازه یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در تهران، نسبت به عدم رعایت اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ایران ابراز تاسف کرد. 

جهان‌پور در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «این هم احتمالا یه جور پروتکل بهداشتی جدید در تشییع و اعمال محدودیت در تجمعات است ... تصاویر گویاست، فقط باید گریست، بدون نیاز به شرح»

مراسم تشییع جنازه حسین اسداللهی، از فرماندهان سابق سپاه پاسدارن تهران، صبح دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ از مسجد جامع امام حسین منطقه وردآورد آغاز شد. در عکس‌های منتشر شده حضور تعداد زیادی از مردم در این مراسم دیده می‌شود. 

حسین اسدالهی، دوم فروردین ماه ۱۳۹۹ بر اثر عارضه‌ی شیمیایی از دنیا رفت. این فرمانده سپاه در میان سپاهیان موسوم به مدافعان حرم در سوریه می‌جنگید. 

پس از انتقاد از برگزاری این مراسم، رئیس روابط عمومی سپاه محمد رسول الله تهران با دفاع از تصمیم جهت برگزاری این مراسم  گفت که «مراسم با حضور جمع قلیلی از همرزمان و دوستان ایشان برگزار شد هیچ فراخوانی اعلام نشده بود و این حضور کاملا خودجوش بود».

 کوروش فتاحی رئیس روابط عمومی سپاه محمد رسول الله تهران گفته است که «به رغم وجود نداشتن هیچ برنامه سازمان یافته ای برای تشییع پیکر این شهید سعید ستاد بحران و سازمان بهداشت سپاه در محل تشییع حضور یافت و ضمن ضدعفونی کردن فضا و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی تلاش کرد تا حضور خودجوش امت حزب الله به بهترین شکل نظم یافته و تشییع و تدفین ایشان به پایان برسد.»

این در حالی‌ست که تمامی توصیه‌های جهانی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا مبنی بر پرهیز از حضور در تجمعات انسانی‌ست. سازمان بهداشت جهانی مکررا از مردم کشورهای مختلف دنیا خواسته است که با ماندن در خانه و تن دادن به قرنطینه خانگی از شیوع و گسترش این ویروس جهان‌گیر جلوگیری کنند. 

امروز هم‌چنین رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای هشدارآمیز به رئیس جمهور ایران خواستار کنترل‌های شدیدتر و برقراری لایه‌های بالاتر فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از مرگ و میر مردم شد و تاکید کرد که این اقدام در بلندمدت به نفع شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور است.

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی با انتقاد از «طرح تئوری مردود حصول ایمنی جمعیتی از طریق آلوده شدن نسبت معینی از افراد کشور به کرونا» از سوی برخی مسئولین و افراد، نسبت به افزایش نگران کننده احتمال عود اپیدمی کرونا در ایران هشدار داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نامه وی به رئیس جمهور تاکید شده است که «هر روز تاخیر در اعمال محدودیت‌های‌ جدی تردد بین شهری و درون شهری منجر به عوارض جبران ناپذیری می‌شود». 

امروز هم‌چنین وزیر بهداشت گفت که سیر ابتلا به ویروس کرونا در ایران هم‌چنان «صعودی»‌ست. 

بنا به گزارش وزارت بهداشت ایران، تا به امروز ۱۸۱۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ایران جان باخته‌اند.  همچنین بر اساس آمار رسمی تعداد مبتلایان در ایران به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسیده است. 

بیشتر از