تسهیل مقررات قرنطینه در ووهان چین

ووهان در تلاش برای مهار ویروس کرونا در تاریخ ۲۳ ژانویه قرنطینه شد

مرکز شهر ووهان پرخطرترین منطقه از نظر انتشار ویروس در استان هوبی چین به شمار می‌رود- STR / AFP

شهر مرکزی ووهان در چین، که سال گذشته به کانون انتشار ویروس کرونا تبدیل شد، پس از آن که برای پنجمین روز متوالی هیچ فرد مبتلای جدیدی در آن شناسایی نشد، مقررات قرنطینه خانگی را تسهیل کرد. 

مقامات می‌گویند مردم در صورتی که برگه تایید سلامت داشته باشند و تب نداشته باشند، می‌‌توانند وارد شهر شوند. ساکنین شهر نیز می‌توانند تقاضای خروج از شهر بدهند ولی باید قبلا آزمایش کووید-۱۹ بدهند. 

 نشانه‌ای از این که ساکنین ووهان می‌توانند بدون دلیل شهر را ترک کنند وجود ندارد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرکز شهر ووهان پرخطرترین منطقه از نظر انتشار ویروس در استان هوبی به شمار می‌رود و دیگر شهرها و شهرستان‌های چین به عنوان مناطق کم‌خطر شناخته می‌شوند. 

ووهان در تلاش برای مهار ویروس کرونا و جلوگیری از انتقال آن به بقیه چین، در تاریخ ۲۳ ژانویه قرنطینه شد. 

تا روز یکشنبه شمار کلی موارد ابتلا در سرزمین اصلی چین ۸۱ هزار و ۹۳ نفر اعلام شد و گفته می‌شود شمار موارد مرگ بر اثر کووید-۱۹، سه هزار و ۲۷۰ نفر است که ۹ نفر از روز قبل بیشتر شده است. 

هم‌زمان در پکن پایتخت چین، مقرراتی برای مهار موارد جدید ابتلا از خارج تحکیم شده است. 

پس از آن که معلوم شد تمامی ۳۹ مورد جدید ابتلا که در روز یکشنبه تایید شد، از سوی مسافرانی بوده که از خارج وارد کشور شدند، مقامات مقررات بیشتری را در مورد مسافران ورودی در نظر گرفتند. عمده این افراد دانشجویانی بودند که از خارج به خانه برمی‌گشتند. 

پکن از روز دوشنبه کلیه پروازهایی که وارد این شهر می‌شدند را بازگرداند. در فرودگاه چین تمامی مسافران مورد معاینه برای شناسایی بیماری قرار می‌گیرند. 

یک مقام اداره مهاجرت چین در جلسه روزانه کمیسون بهداشت این کشور گفت شهروندان خارجی که به علت تمهیدات و مقررات جدید، پروازهای بین‌المللی خود را از دست می‌دهند باید چین را ترک کنند. او گفت مسافران خارجی باید قبل از انتخاب پکن به عنوان محل تعویض پرواز، «خوب فکر کنند.»

پیش‌تر در روز جمعه بوریس جانسون  دستور داده بود که کلیه میخانه‌ها، رستوران‌ها و باشگاه‌های ورزشی و تمامی اماکن عمومی در سرتاسر کشور بریتانیا تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند. 

روز یکشنبه آلمان تجمع بیش از دو نفر را در مقابله با انتشار کووید-۱۹ ممنوع اعلام کرد. 

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ هزار نفری این کشور خواسته تا در خانه بمانند. 

در استرالیا مقررات جدید که از روز دوشنبه به اجرا درآمد موجب تعطیلی بارها، باشگاه‌های ورزشی، سینماها، کلوب‌های شبانه، رستوران‌ها و دیگر اماکن عمومی شده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان