لغو پروازهای شرکت‌های هواپیمایی امارات و اتحاد به مدت دو هفته

این تعلیق تاثیر زیادی بر تعداد پروازهای ورودی و خروجی دبی خواهد داشت

امارات در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی مستقر در خلیج فارس است-EMIRATES AIRLINES / AFP

شرکت هواپیمایی امارات برای سومین بار در عرض ۱۲ ساعت، برنامه‌های خود برای تعطیل کردن پروازهای خود را تغییر داد.

در پی دستورالعملی که دولت امارات متحده عربی صادر کرد، این شرکت عظیم هواپیمایی مستقر در دبی، اکنون می‌گوید که برای مقابله با گسترش ویروس کووید۱۹، تمامی پروازهای خود را از چهارشنبه ۲۵ مارس و در ابتدا به مدت دو هفته لغو خواهد کرد.

در حالی که این شرکت نخستین بار در بعد از ظهر یک‌شنبه اعلام کرده بود که از چهارشنبه تمامی پروازهای مسافربری خود را متوقف می‌کند.

اما شرکت هواپیمایی امارات دو ساعت بعد اعلام کرد: شرکت هواپیمایی امارات به درخواست دولت‌ها و مشتریان و برای پشتیبانی از مسافران برگشتی، پروازهای مسافربری و باری به چند کشور را تا اطلاع ثانوی و تا وقتی که مرزها باز باشد و تقاضا وجود داشته باشد ادامه خواهد داد.

اکنون دولت امارات متحده عربی تمام پروازهای مسافربری را به مدت دو هفته لغو کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تصمیم دولت باعث تعطیلی پروازهای مسافری شرکت هواپیمایی اتحاد (مستقر در ابوظبی) و همچنین ده‌ها شرکت هواپیمایی دیگر می‌شود که به فرودگاه‌های امارات متحده عربی و از جمله شارجه (قطب پروازهای کم‌هزینه) پرواز رفت و برگشت دارند.

در بیانیه‌ منتشره در تارنمای شرکت هواپیمایی امارات آمده است: «شرکت هواپیمایی امارات طبق بخشنامه دولت امارات متحده عربی از ۲۵ مارس تمامی خدمات مسافرتی خود را موقتاً به مدت دو هفته لغو می‌کند. بابت تمامی دردسرهایی که برای مسافران و مشتریان ما پیش‌ می‌آید خیلی متاسف هستیم. این اقدامات به منظور مقابله با شیوع کووید۱۹ است و امیدواریم هر چه زودتر خدمات خود را از سر گیریم.»

بسیاری از مسافران بریتانیایی برای برگشتن از کشورهای آسیا، آفریقا و استرالیا به وطن، از پروازهای شرکت هواپیمایی امارات استفاده می‌کنند.

به مسافران هم اعلام کردند: «در حال حاضر لازم نیست برای لغو پرواز‌هایتان با تماس بگیرید زیرا جریمه‌های عدم حضور لغو شده است.»

با آن که در ضوابط حقوق مسافران هوایی اروپایی تأکید شده است که پول سفرهای هوایی لغو شده از مبداء اتحادیه اروپا یا بریتانیا باید به آن‌ها بازگردانده شود، این شرکت به مسافران به جای پول  نقد، حواله برای سفرهای آینده می‌دهد.

امارات در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی مستقر در خلیج فارس است که معمولاً روزانه بیش از ۱۶۰ هزار مسافر را به فرودگاه اصلی دبی می‌آورد یا از آن می‌برد. فرودگاه اصلی دبی از لحاظ انتقال مسافران بین‌المللی، شلوغ‌ترین فرودگاه جهان است.

شرکت هواپیمایی امارات قبل از بحران کرونا، مسافران را برای سفر هوایی به آفریقا، آسیا و استرالیا، از فرودگاه‌های گتویک، هیترو، استانستد، بیرمنگام، منچستر، نیوکاسل، ادینبرا و گلاسکو به دبی می‌آورد.

اما وقتی پروازها از سر گرفته شود شبکه پروازهای مواصلاتی به طور کامل برقرار نخواهد شد. شرکت هواپیمایی امارات هشدار داد که «کاهش برنامه‌های پرواز طولانی مدت است و تا برگشتن به وضعیت عادی آمادگی کافی داریم».

شرکت‌های هواپیمایی اتحاد و ایرعربیا، که معمولاً پروازهای مواصلاتی زیادی از مبداء شارجه دارند، هنوز بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان