اجرای مرحله نخست تعطیلی سراسری در استرالیا

محدودیت‌های جدید دست‌کم برای ۴ ماه برقرار خواهد بود

دولت فدرال استرالیا به همه مراکز تجاری غیرضروری دستور داده کار خود را متوقف کنند-PETER PARKS / AFP

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا به حدود ۱۶۰۰ نفر در استرالیا و ثبت ۷ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹، مرحله نخست تعطیلی سراسری از امروز (دوشنبه) ظهر اجرا شد. دولت همزمان ۱۸۹ میلیارد دلار که بودجه‌ای معادل با ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی استرالیا محسوب می‌شود را به حمایت‌ از اقتصاد و شهروندان در شرایط همه‌گیری این بیماری و بحران‌های ناشی از آن اختصاص داده است.

از امروز فعالیت همه بارها، کلوپ‌های شبانه، کازینوها، باشگاه‌های ورزشی، سینماها و مراکز سرگرمی، گردهمایی‌های مذهبی و عبادتی و برگزاری مراسم خاکسپاری بزرگ ممنوع است. رستوان‌ها و کافه‌ها هم تنها مجاز به ارایه خدمات بیرون‌بر هستند. هرچند مدارس هنوز تعطیل اعلام نشده‌اند، دولت می‌گوید والدین می‌توانند خود در مورد به مدرسه فرستادن فرزندانشان تصمیم‌گیری کنند. در حال حاضر ایالت ویکتوریا با جلوکشیدن تعطیلات ایستر،در واقع مدارس را تعطیل کرده است. اما هنوز ایالت‌های دیگر در این زمینه تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت فدرال به همه مراکز تجاری غیرضروری دستور داده کار خود را متوقف کنند. با این حال ادامه فعالیت سالن‌های زیبایی و آرایشی بحث‌برانگیز شده و انتقاد شماری از کارشناسان را به دنبال داشته است.

از امروز تنها سوپرمارکت‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، بانک‌ها، شرکت‌های لجستیکی و حمل بار، داروخانه‌ها،مشروب‌فروشی‌ها و اداره پست مجاز به فعالیت هستند.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید این تدابیر برای چهار تا شش ماه آینده اجرا خواهد شد. به گفته او پیام واضح و روشن این است که بحران کرونا راه حل فوری ندارد.

۷۶ روز از اعلام شیوع کروناویروس در شهر ووهان در چین می‌گذرد و تا امروز ۳۳۶ هزار مورد ابتلا و حدود ۱۵ هزار مورد مرگ در بیش از ۱۷۰ کشور جهان به ثبت رسیده است.

بیشتر از جهان