آنگلا مرکل در قرنطینه: پزشک صدراعظم آلمان کرونایی شد

هنوز مشخص نیست خانم مرکل به کرونا مبتلا شده است یا خیر

خانم مرکل اولین رهبر عمده دنیا نیست که بخاطر این ویروس وارد قرنطینه می‌شود- Michael Kappeler / POOL / AFP

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، وارد قرنطینه شد. این پس از آن است که به او اطلاع دادند تست کووید ۱۹ پزشکی که واکنسی به او زده ، مثبت از کار درآمده است.

سخنگوی خانم مرکل گفت به او مدت کوتاهی پس از یک نشست خبری در روز یکشنبه در مورد تست مثبت پزشک اطلاع داده‌اند. او در این نشست اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از گسترش ویروس اعلام کرد از جمله ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر در مکانهای عمومی.

سخنگوی مرکل، استفان سایبرت، گفت او روز جمعه واکسنی احتیاطی علیه ذات‌الریه دریافت کرده است.

آقای سایبرت در بیانیه‌ای گفت خانم مرکل ۶۵ ساله در روزهای پیش رو «تست‌های مکرر» از سر خواهد گذراند و فعلا از خانه به کارش ادامه می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم مرکل اولین رهبر عمده دنیا نیست که بخاطر این ویروس وارد قرنطینه می‌شود. چند هفته پیش جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا هم پس از این‌که تست کرونای همسرش، مثبت از آب در آمد وارد قرنطینه شد.

خانم مرکل پیش از این تایید کرده بود که آلمان جلسات عمومی بیش از دو نفر را ممنوع می‌کند. این کشور در کوشش است تا جلوی گسترش ویروس کووید۱۹ را بگیرد.

ایشان تاکید کرد که این ممنوعیت شامل کسانی که در یک خانوار زندگی می‌کنند نمی‌شود. این آخرین اقدام آلمان در محدود کردن شیوع ویروسی است که تا بحال به ۲۲ هزار مورد ابتلا اما تنها ۸۴ مورد مرگ انجامیده است — نرخی بسیار پایین‌تر از آن‌چه در سایر جهان دیده‌ایم.

آرمین لاشت، یکی از نخست‌وزیران ایالتی، گفت: «خطر در تعامل اجتماعی مستقیم است.» او افزود که دولت فدرال و دولت‌های ایالتی بر سر شدیدتر شدن قوانین توافق کرده‌اند.

پیش از این، در روز شنبه پس از این‌که شماری از ایالات اقدامات قرنطینه برقرار کردند و از شهروندان خواستند در خانه باشند شاهد ‌تعطیلی بخشی از کشور و ساکت شدن اماکن عمومی بودیم.

© The Independent

بیشتر از جهان