تعطیلی پارک‌های محلی در لندن به دلیل شیوع ویروس کرونا

به رغم توصیه‌ها مردم هنوز به طور کامل از قوانین حفظ فاصله اجتماعی پیروی نمی‌کنند

تعطیلی پارک‌های این منطقه در راستای انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حضور جمعیت زیاد در پارک‌ها بوده است-Heathcliff O'Malley / AFP

یکی از مناطق لندن اعلام کرد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، همه پارک‌های منطقه را تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌کند.

شورای منطقه همرسمیت و فولام، توییت کرد: «همه پارک‌های منطقه همرسمیت و فولام از ساعت ۷ شب امروز تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد شد. لطفا در خانه بمانید و به حفظ جان افراد کمک کنید.»

شورای منطقه گفت که این تصمیم را متفق‌القول گرفته‌اند و از سوی دولت چنین توصیه‌ای به آنها نشده بوده است.

سخنگوی شورا گفت: «این شورا تصمیم به تعطیلی تمام پارک‌ها گرفته است، چرا که نگران امنیت و سلامت عموم مردم است.»

هنوز معلوم نیست که شورای مناطق دیگر نیز برنامه‌هایی مشابه با این تمهید داشته باشند. ایندیپندنت با چندین اداره از مقامات محلی لندن و همچنین شورای شهر لندن برای اظهار نظر در این باره تماس گرفته است.

شورای کامدن گفت، فعلا پارک‌های خود را که شامل پارک همپستید هیث (Hampstead Heath) نیز است، باز نگه خواهند داشت، ولی همچنین گفت: «این وضعیت مدام تحت نظر و بازبینی است.»

سخنگوی این شورا گفت: «ما هم البته از ساکنان مناطق خود می‌خواهیم که وقتی در محیط بیرون خانه حضور دارند، فاصله‌ای ۲ متری را از دیگران رعایت کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شورای کنزینگتون و چلسی نیز گفت که پارک‌های این منطقه باز خواهد ماند، ولی ممکن است این تصمیم در آینده تغییر کند.

این تصمیم درست چند ساعت بعد از آن اعلام شد که یکی از وزرای ارشد کشور، هشدار داد که اگر مردم به توصیه‌ها برای ماندن در خانه در طول این بحران توجه نکنند، دولت ممکن است قرنطینه اجباری همگانی شبیه به ایتالیا را اجرا کند. 

همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حضور جمعیت زیاد افراد در پارک‌ها، رابرت جنریک، وزیر ارتباطات، به شبکه خبری اسکای (Sky News) گفت: «اگر مردم به توصیه‌ها گوش ندهند، ما راهی نداریم جز این که از گزینه‌های دیگر استفاده کنیم ولی هیچ یک از ما نمی‌خواهد کار به آنجا کشیده شود.»

صادق خان، شهردار پایتخت، از عموم مردم خواست در خانه بمانند و گفت که اگر قوانین حفظ فاصله در اجتماع رعایت نشود، مردم خود را از دست می‌دهند.

او در برنامه اندرو مار در بی‌بی‌سی گفت: «وضعیت زندگی تغییر کرده است، برای مدتی مجبور خواهیم بود کارهای معمول را به شیوه‌ای متفاوت انجام دهیم. ارتباطات اجتماعی باعث شیوع این بیماری و درنتیجه مرگ مردم می‌شود.»

آمار مرگ در بریتانیا در اثر ابتلا به ویروس کرونا، اکنون به ۲۴۰ نفر رسیده است و لندن مرکز شیوع این بیماری در کشور است.

© The Independent

بیشتر از زندگی