فشار بر کمیته بین‌المللی المپیک برای به تاخیر انداختن مسابقات توکیو

«کار درست و مسئولانه این است که سلامت و امنیت افراد را در اولویت قرار دهیم»

به دلیل انتشار و همه‌گیری ویروس کرونا، کمیته بین‌المللی المپیک برای به تاخیر انداختن مسابقات المپیک ۲۰۲۰ در توکیو، تحت فشار قرار گرفته است. 

با متوقف شدن جریان زندگی برای ورزشکاران و دوستداران ورزش به دلیل وضعیت موجود، رویدادهای ورزشی سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. 

روز شنبه فدراسیون دو و میدانی ایالات متحده با ارسال ای‌میلی به کمیته المپیک و پارا المپیک آمریکا خواستار آن شد که در شرایط موجود، «در اقدامی مسئولانه و درست» برای به تاخیر افتادن مسابقات در ژاپن تلاش کند. این مسابقات قرار است ۲۴ ژوئیه آغاز شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شمار فزاینده‌ای از ورزشکاران درباره نگرانی خود از مسابقات توکیو-۲۰۲۰ و به‌ ویژه مسئله رعایت فاصله در اجتماع سخن گفته‌اند که باعث شده است تا برنامه‌های تمرینی آنان ناممکن شود. 

فدراسیون شنای آمریکا پیش‌تر از کمیته المپیک این کشور خواسته بود که به علت اثرات تعطیلی همگانی و سراسری در ایالات متحده، برای به تاخیر افتادن یک‌ساله مسابقات تلاش کند. 

مکس سیگل، رئیس فدراسیون دو و میدانی آمریکا، نوشت: «کار درست و مسئولانه این است که سلامت و امنیت افراد را در اولویت قرار دهیم و فشار و بار این موقعیت دشوار را درک کنیم، و به کار خود برای آماده کردن ورزشکاران و مسابقات المپیک ادامه دهیم.» 

او گفت:‌ «همه ما متحمل اختلال غیرقابل جبرانی هستیم و زندگی همه ما تحت تاثیر قرار گرفته است. به این دلایل، فدراسیون دو و میدانی از کمیته المپیک و پاراالمپیک آمریکا می‌خواهد تا تقاضای به تاخیر افتادن مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را با کمیته بین‌المللی المپیک در میان گذارد.» 

فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز خواستار به تاخیر افتادن المپیک شده است. 

به گفته فدراسیون فوتبال سلطنتی اسپانیا، لوئیز روبیالس، رئیس این نهاد در ملاقات با دیگر فدراسیون‌های ورزشی این کشور، این درخواست را با خوآن سامارانچ، عضو کمیته بین‌المللی المپیک، در میان گذاشت.

این ملاقات به دعوت آلخاندرو بلانکو، رئیس کمیته المپیک اسپانیا، برگزار شد. 

روبیالس در بیانیه‌ای گفت: «در این زمان، سلامت باید بر هر نکته دیگری مقدم باشد و ما باید در کنار دولت‌مان بایستیم. ورزش دلیل بودن ماست، اما اکنون باید در زمینه کار قرار گیرد. ما به فعالیت برای فوتبال و یافتن راه‌حلی برای این بخش ادامه می‌دهیم، اما به عنوان مردم اسپانیا اکنون وظیفه داریم که متحد باشیم و تمام رویدادهای ورزشی را تعلیق کنیم.» 

© The Independent

بیشتر از ورزش