پدر بوریس جانسون: چهل سال پیش شیوع کرونا را پیش‌بینی کردم

استنلی جانسون می‌گوید، در کتاب وی به نام «ویروس ماربرگ» عالم گیر شدن این ویروس پیش‌بینی شده بود

استنلی جانسون ۷۹ ساله، علی‌رغم هشدارهای مقام‌های بهداشتی بریتانیا گفته «اگرلازم بدانم به میخانه می‌روم»- ISABEL INFANTES / AFP

استنلی جانسون ادعا کرده‌ که در رمانی که چهل سال پیش نوشته، عالم‌گیر شدن بیماری کووید-۱۹ را پیش‌بینی کرده است. 

پدر بوریس جانسون (نخست‌وزیر بریتانیا) در یادداشتی در نشریه تلگراف در این‌باره نوشته است که چگونه کتاب او به نام «ویروس ماربرگ» انتشار ویروس مرگبار و مسری کرونا را تصور کرده است. 

او نوشت‌: «محرک اصلی طرح من کمبود وقت و نیاز فوری به یافتن ابزار یا راه‌حل ایمن‌سازی برای محافظت از مردم قبل از آن بود که به رغم قرنطینه و به تاخیرانداختن آن، بیماری همه را از پا درآورد.» 

جانسون ظاهرا برای تحقیق درباره این کتاب، به چندین مرکز پزشکی در سرتاسر جهان سفر کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او نوشت:‌ «دکتر لوول کپلان، قهرمان کتاب من یک اپیدمیولوژیست فوق‌العاده است که در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها کار می‌کند و برای یافتن علاج ویروس کرونا، نسبت به همه نژادهایی که توسط این ویروس آلوده شده‌اند، دارای یک برتری است.» وی افزود: «او می‌داند، یا فکر می‌کند که منبع اصلی عفونت را می‌داند. اگر بتواند یک میمون سبز زنده را از همان قبیله میمون‌هایی بگیرد که باعث اولین مورد بروز بیماری  در مدرسه پزشکی ماربرگ شد، محققان خواهند توانست علاج آن را تولید کنند و آن را در مقابله با گسترش عالم‌گیر بیماری به کار برند، تا نوع بشر نجات یابد.»

جانسون در نتیجه گیری خود نوشت:‌ «آیا مبارزه با کووید-۱۹ می‌تواند مثل داستان قهرمان غیرواقعی من در مبارزه با ویروس ماربرگ موفق باشد؟ باید امیدوار باشیم.» 

او تاکید کرد که کتابش سال آینده منتشر خواهد شد. 

این نویسنده و سیاستمدار سابق به تازگی به دلیل اعلام اظهاراتش درباره این که توصیه مسئولان بهداشت درباره تماس‌های غیرضروری را نادیده گرفته و کماکان به میخانه خواهد رفت، مورد انتقاد قرار گرفته است. 

اظهارات او کمی پس از آن است که فرزندنش بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا مردم این کشور را ترغیب کرد از «رفتن به میخانه‌ها، کلوب‌‌ها، سینماها و دیگر اماکن عمومی خودداری کنند تا انتشار کووید-۱۹ کند شود. 

سرپیچی جانسون از پیروی از هشدارها بویژه وقتی قابل توجه است که دولت بریتانیا گفته توصیه‌هایش بویژه برای افراد بالای ۷۰ سال مهم است. جانسون ۷۹ ساله است. 

او به فیلیپ شوفیلد مجری برنامه «صبح امروز» گفت:‌‌ «البته که اگر لازم بدانم به میخانه می‌روم. » 

او قبل از پاسخ ناباورانه مجری برنامه گفت:‌ «او (نخست‌وزیر) گفت که نباید به میخانه‌ برویم، ولی اگر لازم باشد که به میخانه بروم، می‌روم.» 

این نویسنده و سیاستمدار سابق سپس گفت صاحبان و مدیران میخانه‌ها «نمی‌خواهند که مردم پایشان از این اماکن بریده شود.»

تمامی میخانه‌ها و بارها و رستوران‌های بریتانیا بسته‌ شده‌اند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی