ویروس کرونا؛ تقاضا برای تعویق مسابقات المپیک ۲۰۲۰

فدراسیون دو و میدانی ایالات متحده خواستار به تاخیر افتادن مسابقات المپیک شد

نمایی از ورزشگاه ملی جدید المپیک توکیو- CHARLY TRIBALLEAU AFP

فدراسیون دو و میدانی ایالات متحده خواستار به تعویق افتادن المپیک ۲۰۲۰ شد. 

این فدراسیون نامه‌ای را به سارا هیرشلند، رییس کمیته المپیک و پاراالمپیک ایالات متحده فرستاد و رسما خواستار به تعویق افتادن مسابقات شد و گفت به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، ورزشکاران قادر به تمرین و آماده‌سازی خود نیستند. 

مکس سیگل رییس فدراسیون دو و میدانی آمریکا در این نامه نوشت:‌ «ما قطعا پیامدهای این درخواست و همچنین واقعیات تلاش برای هماهنگی لجستیک به تعویق افتادن مسابقات المپیک و تغییر زمان‌بندی دیگر ورزشکاران، فدراسیون‌های ورزشی، و نهادها و سازمان‌ها را می‌دانیم، ولی در وضعیت موجود حاکم بر جهان، پایبندی به برنامه از پیش تعیین شده، به نفع ورزشکاران ما نیست (هرچند این تصمیم دشواری است). 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 پیش از این فدراسیون شنای ایالات متحده و ورزش‌های المپیک آمریکا، خواستار به تاخیر افتادن مسابقات المپیک ۲۰۲۰ شده‌ بود که طبق برنامه‌ریزی قرار است ۲۴ ژوئیه آغاز شود. 

شماری از ورزشکاران از تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک برای «پایبندی کامل» به برنامه‌ریزی قبلی مسابقات انتقاد کرده‌اند و کاترینا جانسون-تامپسون، قهرمان بریتانیایی رشته دو و میدانی هفت‌گانه در سطح جهان، بر غیرعملی بودن آمادگی برای المپیک، آن هم تحت شرایط فعلی در سایه بحران انتشار ویروس کرونا تاکید کرده است. 

او در توییتر نوشت: «توصیه کمیته بین‌المللی المپیک ورزشکاران را به ادامه آمادگی در بهترین سطح ممکن، برای مسابقات المپیک ترغیب می‌کند، در حالی که فقط چهار ماه به المپیک مانده است. اما قوانین دولتی افراد را به ماندن در خانه ترغیب می‌کنند و باشگاه‌ها ورزشی و اماکن عمومی تعطیل‌اند. من برای ادامه برنامه همیشگی‌ تحت فشار هستم و انجام تمرین‌های هرروزه غیرممکن است.» 

© The Independent

بیشتر از ورزش