پنگوئن‌ها در نبود انسان‌ها به دید و بازدید سایر جانوران رفتند

پرسه‌زدن پنگوئن‌ها در خارج از محوطه‌ خود در آکواریومی در شیگاگو 

ولینگتون، پنگوئن ۳۲ ساله، حیوانات دیگر را در آکواریوم شید در شیکاگو ملاقات می‌کند- SHEDD AQUARIUM/Handout via REUTERS

در حالی که ویروس جهان‌گستر کرونا قسمت اعظم جهان را به سوی حالت قرق می‌کشاند، گروهی از پنگوئن‌های یک آبزی‌دان(آکواریوم) در ایالات متحده بهترین بهره را از قرنطینه خانگی انسان‌ها می‌برند.

در اکثر ایالت‌های این کشور مدرسه‌ها تعطیل شده‌اند، گردهمایی‌ها ممنوع شده است و مسافرت را محدود کرده‌اند اما برای پنگوئن‌های صخره‌پَر آبزی‌دان(آکواریوم) شید در شیکاگو فرصت نادری پیش آمد تا در آخر هفته در بیرون از محوطه خودشان سیاحت کنند.

با توجه به آن که در چارچوب اقدامات مقابله با گسترش ویروس کرونا معروف به کووید ۱۹ درهای این مجموعه نیز به روی بازدیدکنندگان بسته شده است پنگوئن‌ها اجازه یافتند از زیستگاه معمول خودشان بیرون بیایند و در بقیه جاهای این مجموعه گشت بزنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

متصدیان این مجموعه به شیکاگو تریبون گفتند: «با توجه به آن که بازدیدکننده‌ای در مجموعه حضور ندارد دست نگهبانان باز است و می‌توانند حیوانات را آزادتر بگذارند. در واقع برای حفظ جنب و جوش جانوران و تشویق آنها به گشت‌وگذار، حل کردن مشکلات و انجام رفتارهای طبیعی از تجربه‌ها، فعالیت‌ها، غذاها و گزینه‌های جدیدتر بیش‌تری استفاده کرده‌اند.»

در فیلمی که این مجموعه در توییتر منتشر کرده است پنگوئنی به نام ولینگتون را می‌بینیم که درحال تماشای گروهی از ماهی‌های نوار سیاه سیلور دلار در حال شنا درون مخازن شیشه‌ای است.

مجموعه شید همچنین اعلام کرد به جشن تولد گرفتن برای جانوران این مجموعه نیز ادامه خواهد داد.

در پیام توییتری این مجموعه آمده است: بازدید عمومی از مجموعه متوقف شده است.... اما متصدیان مراقبت از حیوانات به مراقبت شبانه‌روزی از آنها ادامه می‌دهند که برگزار کردن جشن تولد هم از جمله این کارها است. امروز یام لاک‌پشت رودخانه‌ای ۲۸ ساله شد .... و همچنین ایوان متخصص مراقبت‌های جانوری ما.»

مجموعه شید با انتشار بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرده است «برای رعایت سلامت جامعه و همدیگر» بازدید عمومی تا ۲۹ مارس تعطیل است: «متأسفیم که در این مدت نمی‌توانیم پذیرای شما در این مجموعه باشیم. برای آن که تمامی احتیاط‌ها را رعایت کرده باشیم و سهم خود را در رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از گسترش بیش‌تر ویروس جدید کرونا(کووید ۱۹) ایفا کرده باشیم بازدید عمومی را تعطیل کردیم.»

در این بیانیه آمده است که مراقبت شبانه‌روزی از جانوران این مجموعه همچنان ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر تمامی کافه‌ها و رستوران‌های ایالت ایلینویز نیز تا ۳۰ مارس تعطیل هستند.

این در حالی است که تا صبح دوشنبه شمار مبتلایان کرونا در ایالات متحده به بیش از ۳۷۷۰ نفر رسید و ۶۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

© The Independent

بیشتر از زندگی