کرونا در آمریکا؛ ممکن است مردم «تا چند هفته» مجبور باشند در خانه بمانند

در کالیفرنیا از همه خواسته شده فقط در مواقع ضروری خانه را ترک کنند

کنفرانس خبری مسئولان آمریکا در خصوص ویروس کرونا، اول فروردین-BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

دکتر آنتونی فاوچی، عضو ارشد نیروی ضربتی کرونا در دستگاه رهبری ترامپ هشدار داده که ممکن است مردم آمریکا ناچار شوند مقررات پرهیز از تماس های اجتماعی را برای مدت بیشتری از آنچه انتظار می رفت، مراعات کنند.

دکتر فاوچی در پاسخ به مجری برنامه «تودِی» شبکه ان بی سی در خصوص این که آیا مردم آمریکا باید همچنان در خانه هایشان بمانند و با بیشتر از تعداد انگشت شماری در تماس نباشند، گفت نباید چندان خوشبین بود.

او گفت:«اگر به مسیر (شیوع و ابتلا به کرونا) و دیگر نواحی نگاه کنید، می بینید دستکم  چند هفته طول می کشد. نمی بینم که ناگهان بی مقدمه، از حالا تاهفته آینده یا دو هفته دیگر ماجرا تمام شود. فکر نمی کنم چنین احتمالی وجود داشته باشد. فکر می کنم چند هفته ای طول خواهد کشید.»

توصیه دکتر فاوچی پس از آن منتشر شده که گَوین نیوسم، فرماندار کالیفرنیا به ۴۰ میلیون نفر ساکن این ایالت دستور داده مگر در موارد کاملا ضروری از خانه هایشان خارج نشوند. فرماندار کالیفرنیا همچنین به دونالد ترامپ گفته است که انتظار دارد ۵۶ درصد جمعیت کالیفرنیا به کووید ۱۹ مبتلا شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به غیر از توصیه حفظ فاصله اجتماعی، دکتر فاوچی در تضاد با ادعای نادرست دونالد ترامپ که گفته است داروی مالاریا، «کلروکین» می تواند کووید ۱۹ را درمان کرده و به زودی با تایید سازمان دارو وغذای آمریکا در دسترس خواهد بود، صحبت کرد. 

دکتر فاوچی در پاسخ به سئوال اندرسون کوپر، مجری برنامه شبکه سی ان ان در مورد ادعای آقای ترامپ، تلویحا گفت رئیس جمهور بیش از حد خوشبین است و هرچند داروی مالاریا می تواند به مبارزه با ویروس کرونا کمک کند، اما استفاده از آن به این منظور تایید نشده است.  

او گفت:«فکر نمی کنم (این دارو) چیزی را عوض کند، اما بگذارید برای مردم روشن کنیم قضیه چیست. امروز، هیچ درمان مطمئن و موثری برای بیماری کرونا وجود ندارد. این بدان معنا نیست که ما تمام تلاشمان را بکار نخواهیم گرفت که هرچیزی که بتواند حتی قدری موثر واقع شود به سرعت فراهم نکنیم مشروط به این که اطلاعات موجود در مورد آن ایمنی و موثر بودن آن را تایید کند. اما در حال حاضر هیچ نوش دارویی برای آن وجود ندارد.»

اندرسون کوپر دکتر فاوچی را در مورد این که مردم باید در حال حاضر چه کنند تحت فشار گذاشته و پرسید:«(می گویید) مردم نباید به دکترشان مراجعه کنند و بگویند کلروکین می خواهند چون شنیده اند موثر است، درست می گویم؟»

دکتر فاوچی گفت:«بله، درست است...اما مردم به هرحال این کار را می کنند، اما اگر بروید و بگویید این دارو را برای من تجویز کن، نتیجه اش – در صورتی که موثر باشد – این خواهد بود که کسانی که به آن احتیاج پیدا می کنند با کمبود آن رو به رو خواهند شد.»

© The Independent

بیشتر از جهان