ایتالیا قرنطینه کشوری را تمدید می‌کند

پیشتر قرار بود قرنطینه سرتاسری ۳ آوریل به پایان برسد

مردی در حال رفتن به یک سوپر مارکت در «کودونیو»ی ایتالیا، ۲۱ اسفند- Miguel MEDINA / AFP

به گفته نخست وزیر ایتالیا، قرنطینه سراسری این کشور برای مقابله با ویروس جهان‌گستر کرونا ممکن است طولانی‌تر از مدت مقرر باشد.

جوزپه کونته به روزنامه‌ای ایتالیایی گفت، تاریخ ۳ آوریل که برای پایان قرنطینه تعیین کرده بودند، احتمال دارد تمدید شود.

او به «ایل کوریرا دلا سرا» گفت: «در حال حاضر چیز دیگری نمی‌توان گفت که دقیق باشد. واضح است که اقدامات ما مثل تعطیل کردن فعالیت‌های کاری و شخصی یا تعطیل کردن مدارس، ممکن است تمدید شود.»

ایتالیا از ۱۰ مارس در قرنطینه قرار گرفته است و مقامات در تکاپوی مقابله با گسترش کووید۱۹هستند. این در حالی است که ایتالیا بعد از چین که خاستگاه این ویروس است، بیش از همه کشورهای جهان مورد هجوم این بیماری بوده است.

آقای کونته گفت: «از فروپاشی جلوگیری کرده‌ایم. اقدامات محدود کننده کارساز است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در چارچوب محدودیت‌های کنونی که تا ۳ آوریل برقرار است، ۶۰ میلیون نفر جمعیت ایتالیا فقط می‌‌توانند برای امور شغلی، درمانی یا اضطراری، رفت‌وآمد کنند.

از سوی دیگر، به اکثر فروشگاه‌ها به استثنای مغازه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها، هم دستور داده‌اند که تا ۲۵ مارس تعطیل بمانند.

اما به گفته آقای کونته، با توجه به آن که ایتالیا همچنان درگیر مقابله با شیوع کووید۱۹ است، این موعدهای مقرر شده ممکن است تمدید شود.

طبق آماری که روز پنج‌شنبه انتشار یافت، بیش از ۳۵۷۰۰ نفر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که شبیه آنفلوآنزا است و می‌تواند به ذات‌الریه منجر شود.

تا کنون نزدیک به ۳ هزار نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور جان باخته‌اند و حدود ۴ هزار نفر هم بهبود یافته‌اند.

نخست وزیر ایتالیا به این روزنامه گفت، امیدوار است که در چند روز آینده اهنگ ابتلا به کرونا رو به افت بگذارد، اما هشدار داد که ایتالیا «نباید فوری به سبک زندگی سابق بازگردد».

سایر کشورهای اروپا نیز برای مقابله با این ویروس جهان‌گستر با وضع کردن محدودیت‌های سفت و سخت، از ایتالیا پیروی کرده‌اند، چنان که فرانسه و اسپانیا قرنطینه سراسری اعلام کرده‌اند و اکثر کشورهای اتحادیه اروپا نیز مرزهایشان را بسته‌اند.

در بریتانیا که شمار کل مبتلایان در روز پنج‌شنبه از مرز ۲۶۰۰ نفر گذشت، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، از مردم خواست که از هر گونه سفر غیرضروری و رفتن به اماکن عمومی مثل کافه‌ها، باشگاه‌ها و رستوران‌ها پرهیز کنند و در صورت امکان، از خانه کار کنند.

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان