اسپانیا خواستار تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد

ورزشکاران اسپانیایی با توجه به شیوع گسترده کرونا در این کشور امکان تمرین ندارند

مسابقات المپیک قرار است از ۲۴ ژوئیه تا نهم اوت برگزار شود-Philip FONG / AFP

الخاندرو بلانکو، رئیس کمیته المپیک اسپانیا، گفت ترجیح می‌دهد المپیک توکیو در تابستان امسال، به تاخیر افتد، چرا که ورزشکاران اسپانیایی در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، امکان تمرین را ندارند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسابقات المپیک قرار است از ۲۴ ژوئیه تا نهم اوت برگزار شود و کمیته بین‌المللی المپیک روز سه‌شنبه گفت که به برگزاری مسابقات در زمان مقرر پایبند است و احتیاجی به «تصمیم‌های ناگهانی» درباره این رویداد نیست. اما بلانکو دیدگاه دیگری دارد. 

او در بیانیه‌ای گفت:‌ «کمیته بین‌المللی المپیک وظیفه دارد که پس از خواندن گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی و کمیته برگزارکننده، تصمیم بگیرد.»

او گفت:‌  «اخباری که هر روز می‌شنویم برای همه کشورهای جهان ناراحت‌کننده است، اما آنچه بیشترین اهمیت را برای ما دارد این است که ورزشکاران‌مان امکان تمرین ندارند و برگزاری مسابقات طبق برنامه، منجر به ایجاد شرایط نابرابر می‌شود.»

 او گفت:‌ «ما می‌خواهیم که المپیک برگزار شود، اما در امنیت برگزار شود. کشور ما در جهان مهم است و چهار ماه قبل از مسابقات، ورزشکاران ما نمی‌توانند خود را به شرایط برابر برسانند.» 

مسابقات ورزشی در سطح جهان به علت همه‌گیری ویروس کرونا مختل شده است و مسابقات مقدماتی المپیک در ۳۳ رشته ورزشی، به بعد موکول شده است. 

© The Independent

بیشتر از ورزش