اداره سلامت بریتانیا: ممکن است کرونا تا بهار سال آینده ادامه داشته باشد

«در بریتانیا احتمالا از هر پنج نفر، چهار نفر مبتلا و ۸ میلیون نفر بستری خواهند شد»

تاکنون تعداد جان‌باختگان این بیماری در بریتانیا به ۳۵ نفر رسیده است- REUTERS/Hannah McKay

طبق یک گزارش رسمی که به مطبوعات درز کرده است، در دوره شیوع ویروس کرونا در طول دوازده ماه پیش رو، ممکن است حدود ۸ میلیون نفر در بریتانیا بستری شوند.

در گزارشی که اداره سلامت عمومی انگلستان برای مقامات ارشد خدمات سلامت همگانی فرستاده است، مسئولان این اداره وسعت احتمالی شیوع ویروس را برآورد کرده‌‌اند و گفته‌اند که احتمال دارد تا بهار سال آینده ادامه داشته باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های دولت، سر مارک والپُل، گفته است که ساختن واکسن ویروس کرونا (کووید ۱۹) ممکن است تا یک سال طول بکشد.

در این گزارش آمده است که در بدترین حالت، ممکن است تا هشتاد درصد جمعیت در این مدت مبتلا شوند و «تا ۱۵ درصد جمعیت (۷.۹ میلیون نفر) نیاز به بستری شدن داشته باشند.»

با اعلام این آمار، چرایی اولویت انجام آزمایش کرونا برای افراد دچار بیماری‌های مزمن و کسانی که هم‌اکنون با نشانه‌های مرتبط با این بیماری بستری هستند، مشخص می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر انجام این آزمایش حداکثر برای ۴ هزار نفر در روز مقدور است و طرح‌هایی در دست اجرا است که این رقم را به ۱۰ هزار خواهد رساند.

حدود ۵ میلیون نفر برای ارائه «خدمات ضروری و زیرساخت‌‌های اساسی» در تلاشند و دو و نیم میلیون نفر دیگر نیز جزو کارکنان بخش سلامت و تأمین اجتماعی‌اند. در نتیجه، ظرفیت کافی برای آزمایش همه صاحبان مشاغل بحرانی وجود ندارد.

انجمن پزشکی بیماری‌های حاد هشدار داده است که یکی از مشکلات اساسی پیش روی خدمات سلامت همگانی در راه مهار ویروس کرونا، کمبود کادر بهداشتی و درمانی است.

نیک اسکریوِن، رئیس سابق این انجمن، گفت: «بزرگترین نگرانی‌ام در مدیریت مقابله با کووید ۱۹ این است که اگر کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز اجتماعی بیمار شوند یا به قرنطینه بروند، یا اگر مدرسه‌ها بسته شود و خدمات سلامت همگانی مجبور شود از خانواده‌های بچه‌دار مراقبت کند، نمی‌دانیم چه باید بکنیم.»

در پی پخش گزارش‌هایی از شبکه چهار و روزنامه گاردین، اداره سلامت عمومی انگلستان گفته است که در مورد محتوای این سند اظهارنظر نخواهد کرد.

تصمیم به آزمایش نگرفتن از همه مبتلایان به ویروس کرونا، با توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در تضاد است. این سازمان توصیه کرده است: «همه مبتلایان را شناسایی، قرنطینه، آزمایش و درمان کنید تا زنجیره انتقال را بشکنید.»

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، دکتر تدروس آدهانوم گبرِیِسوس، گفت: «اگر ندانیم ویروس کجاست، نمی‌توانیم با آن مقابله کنیم. شناسایی و درمان تک ‌تک مبتلایان، باعث کاهش وسعت شیوع بیماری می‌شود.»

تا کنون تعداد جان‌باختگان این بیماری در بریتانیا به ۳۵ نفر رسیده است. دولت بوریس جانسون پس از گذراندن چند روز آخر هفته به سردرگمی، تازه دستور داده است که بالای هفتاد ساله‌ها خود را قرنطینه کنند و احزاب مخالف دولت، آن را به «بی‌اعتنایی» و «پرت بودن از مرحله» متهم کرده‌اند.

انتقادهایی که تا کنون به واکنش دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا کرده‌اند، باعث شده است که نخست وزیر مجبور شود از روز دوشنبه گزارش روزانه به مردم بدهد.

این امر زمانی رخ داد که مت هنکاک، وزیر بهداشت، گفت خدمات سلامت همگانی برای مقابله با این بیماری جهان‌گستر «بیش از هرچیز» نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی دارد.

دولت انتظار دارد که تعداد بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، ناگهان افزایش یابد و به همین علت، از تولیدکنندگان خواسته است تا به «حرکت ملی» تولید تجهیزات درمانی بپیوندند.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent