ویروس کرونا؛ دورکاری میلیون‌ها نفر «مایکروسافت‌ تیمز» را از کار انداخت

این بخش از مایکروسافت حدود ۲۰ میلیون کاربر دارد

شرکت‌های بسیاری در سراسر دنیا به گزینه دورکاری برای کارمندانشان روی آورده‌اند-DENIS CHARLET / AFP

در پی اقدامات مقابله با کروناویروس، کووید ۱۹، که میلیون‌ها نفر را مجبور به دورکاری کرده است، بخش دورکاری مایکروسافت به نام «مایکروسافت تیمز» دچار اختلال‌های اساسی شده است.

دورکاری که بخشی از مجموعه آفیس ۳۶۵ است روز دوشنبه در سراسر اروپا دچار مشکلاتی شد، زیرا شرکت‌های بسیاری در اروپا به کارمندان خود اعلام کرده‌اند در صورت امکان در خانه بمانند و دورکاری انجام دهند.

مایکروسافت که یکی از غول‌های حوزه فناوری است اعلام کرد: «در حال بررسی مشکلات مربوط به کارکردهای پیام‌رسانی در مایکروسافت تیمز هستیم».

گویا این مشکل ناشی از ورود عظیم کاربران جدید به این بخش است که به طور معمول روزانه دارای حدود ۲۰ میلیون کاربر در سراسر جهان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به تازگی محدودیت‌های نسخه رایگان این پلتفورم هم لغو شده است و مدت کاربری آزمایشی رایگان آن برای نسخه پولی هم  از یک ماه به شش ماه افزایش یافته است.

سایر ابزارها و برنامه‌های دورکاری هم دچار مشکلات مشابهی شده‌اند و برنامه زووم که خدمات برخط گردهمایی ویدیویی ارائه می‌دهد اوایل روز دوشنبه از کار افتاد.

این دومین از کارافتادگی اساسی مایکروسافت تیمز در سال جاری است و ماه پیش هم به علت تجدید نشدن یک گواهی امنیتی به مدت سه ساعت از کار افتاده بود.

ایکس‌باکس لایو شرکت مایکروسافت نیز روز یک‌شنبه برای مدت کوتاهی از کار افتاد که به احتمال زیاد بر اثر افزایش تقاضای کاربری بوده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی