ویروس کرونا؛ احتمال از دست رفتن یک میلیون شغل در آمریکا

واکنش کاخ سفید در مقابله با ویروس کرونا نقش تعیین کننده‌ای دراقتصاد آمریکا دارد

احتمال دارد رشد اقتصادی امریکا تا ۵ درصد کاهش یابد-SPENCER PLATT / AFP

کوین هاست، مشاور ارشد اقتصادی سابق دونالد ترامپ، گفت ممکن است یک میلیون شغل در امریکا از دست برود و احتمال بروز رکود اقتصادی در جهان اکنون نزدیک ۱۰۰ درصد است.

رئیس سابق شورای مشاوران اقتصادی رئیس جمهوری، روز دوشنبه به سی‌ان‌ان گفت، اقتصاد ایالات متحده شاهد فصل دوم «بسیار وخیمی» خواهد بود و قطعا دچار انقباض اقتصادی خواهد شد.

آقای هاست که در ژوئن ۲۰۱۹ به خاطر برنامه‌های آقای ترامپ برای گمرک، از سمت خود در کاخ سفید استعفا داد، پیش‌بینی کرد که تا پایان فصل دوم سال جاری، رشد اقتصادی امریکا ممکن است تا ۵ درصد کاهش یابد.

آقای هاست گفت: «به نظرم احتمال بروز رکود اقتصادی در جهان اکنون نزدیک ۱۰۰ درصد است. به نظرم در ایالات متحده نیز شاهد فصل دوم بسیار وخیمی خواهیم بود.»

او افزود که واکنش کاخ سفید در مقابله با ویروس کرونا تعیین خواهد کرد که آیا ایالات متحده خواهد توانست جلو بروز دو فصل متوالی از نرخ منفی رشد و توسعه اقتصادی را بگیرد یا خیر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای هاست گفت: «رکود اقتصادی بدان معنا است که شاهد دو فصل از رشد اقتصادی منفی باشیم و به نظرم این کاملا بستگی به آن دارد که بتوانیم از سرعت شیوع ویروس کرونا جلو بزنیم، و این امراکنون کاملا نامشخص است.»

او افزود: «به نظر ما در هفته آینده اساسا هیچ کسی استخدام نخواهد شد، ولی شاهد اخراج افرادی خواهیم بود و اگر چنین چیزی رخ دهد، شاهد یکی از بزرگ‌ترین آمار منفی از دست دادن مشاغل تا کنون خواهیم بود.»

این اظهارات در حالی بیان شد که گری کوهن، یکی دیگر از مشاوران اقتصادی سابق آقای ترامپ، هفته گذشته ادعا کرد اقتصاد ایالات متحده در حال حاضر نیز در رکود قرار دارد.

دبیر سابق شورای ملی اقتصاد به سی‌ان‌ان گفت: «ما هم اکنون نیز در رکود اقتصادی قرار داریم. نرخ رشد اقتصاد الآن نیز منفی است.»

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آقای ترامپ، روز یکشنبه گفت که ایالات متحده از هرگونه سقوط شدید در اقتصاد جلوگیری خواهد کرد، و هر گونه نگرانی درباره بروز رکود اقتصادی را انکار کرد.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد