ویروس کرونا؛ اسپانیا با پهپاد مردم را در قرنطینه نگه‌می‌دارد

دولت اسپانیا وضعیت اضطراری سراسری اعلام کرده است

اسپانیا پس از ایتالیا وخیم‌ترین وضعیت را در اروپا دارد-MIGUEL RIOPA / AFP

در دامه تلاش مسئولان در اسپانیا در مقابله با انتشار ویروس کرونا، پلیس این کشور برای نگه داشتن مردم در خانه‌ها از پهپاد استفاده می‌کند. 

اسپانیا پس از ایتالیا در قاره اروپا، بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده است. 

روز شنبه دولت اسپانیا وضعیت اضطراری سراسری اعلام کرد که به موجب آن، شهروندان جز برای خرید مایحتاج ضروری و دارو، کار یا کمک به سالمندان و دیگر موارد اضطراری، حق ترک خانه را ندارند. 

تمامی مدارس، رستوران‌ها، میخانه‌ها، اماکن ورزشی و اماکن فرهنگی تعطیل شده‌اند، تمهیدات پیشگیرانه مسئولان محلی در روزهای اخیر تمدید شده است، و گردهمایی‌های اجتماعی یکسره ممنوع اعلام شده است. 

چنان که وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرده است، تقریبا نیمی از موارد ابتلا در آن کشور در منطقه مادرید هستند.  

پلیس مادرید در حساب کاربری توییتری خود اعلام کرد:‌ «از انجام هیچ تمهیدی که در توانمان باشد در تامین امنیت شما و همگان فروگذار نمی‌کنیم. هرچند برخی از شما کار ما را دشوار می‌کنید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ان‌ایر، مدیر امور حمل‌ونقل هوایی اسپانیا، اعلام کرد که در همکاری با پلیس مادرید و همچنین نیروی هوایی کشور، عملیات پهپادی را انجام می‌دهد. 

این سیاست از همان رویکردی پیروی می‌کند که مقامات چینی در پیش گرفتند. مسئولان در چین نیز در چارچوب تلاش‌های سرسختانه برای قرنطینه کردن شهرها و نگه داشتن مردم در خانه‌ها و به دور از اماکن عمومی، از پهپاد استفاده کردند. 

 پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، روز شنبه هنگام اعلام تمهیدات جدید امنیتی، خواستار اتحاد و همکاری شهروندان و جمعیت ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری کشور شد. 

او گفت:‌ «می‌خواهم به همه کارگران، کسب‌وکارها و افرادی که کار آزاد می‌کنند، بگویم که اسپانیا برای کم کردن تاثیرات بحران، هر آنچه درتوان دارد به کار می‌گیرد.» 

او گفت:‌ «اسپانیا در این ساعات بحرانی نشان می‌دهد که ظرفیت مهار وضعیت را دارد.»  او همچنین گفت: «هفته‌های بسیار سختی از تلاش و فداکاری در پیش داریم. برای شکست دادن بحران باید از برخی حقوق مهم‌مان بگذریم.» 

پلیس مادرید در حساب کاربری توییتری خود نوشت:‌ 

‌از انجام هیچ تمهیدی که در توانمان باشد در تامین امنیت شما و همگان فروگذار نمی‌کنیم. هرچند برخی از شما کار ما را دشوار می‌کنید.

— Policía Municipal de Madrid (@policiademadrid)

چهاردهم مارس ۲۰۲۰

کسانی که قوانین قرنطینه را در اسپانیا لغو کنند، ممکن است تا ۶۰۰ هزار یورو جریمه شوند و به زندان محکوم شوند. 

وضعیت اضطراری در اسپانیا برای دو هفته برقرار خواهد بود؛ هرچند ممکن است در صورت لزوم و صلاحدید دولت، تمدید شود. 

فرانسه قوانین منع رفت و آمد را برقرار می‌کند و آلمان و پرتغال گفته‌اند که مرزهاشان را خواهند بست. 

© The Independent

بیشتر از جهان