آغاز تزریق آزمایشی واکسن کرونا به نخستین فرد در ایالات متحده

به گفته کارشناسان آزمایش کامل این واکسن بیش از یک سال طول می‌کشد

دیدار دونالد ترامپ از مرکز تحقیقات واکسن «موسسه ملی بهداشت» آمریکا در مریلند، ۳ مارس ۲۰۲۰- Brendan Smialowski / AFP

به گفته مقامات ایالات متحده نخستین آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونا روی انسان از هفته آینده آغاز خواهد شد.

این واکسن در روز دوشنبه به نخستین فرد شرکت‌کننده در این آزمایش تزریق می‌شود تا اثرات جانبی بالقوه آن مشخص شود، اما خود این فرد به ویروس مبتلا نخواهد شد.

این مقام به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت اعتبار مالی این آزمایش را که در سیاتل انجام می‌گیرد، موسسه ملی بهداشت ایالات متحده تأمین می‌کند. این آزمایش با شرکت ۴۵ فرد سالم در موسسه تحقیقات بهداشتی کایزر پرماننت واشنگتن آغاز خواهد شد.

اما به گفته کارشناسان حتی اگر این آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز هم باشند، تولید و آزمایش کامل واکسن بیش از یک سال طول می‌کشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌اکنون شماری از شرکت‌های داروسازی جهان در حال کار روی واکسن ویروس کرونا هستند که بیش از ۱۵۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان نزدیک به ۶۰۰۰ هزار نفر را گرفته است.

ماه پیش یک گروه در دانشگاه کویینزلند استرالیا اعلام کرد که واکسنی را که می‌تواند جلوی این بیماری را بگیرد تولید و آزمایش آن روی حیوانات را آغاز کرده‌اند.

پل یانگ رییس دانشکده شیمی و علوم زیست‌شناسی مولکولی این دانشگاه می‌گوید این گروه ۲۰ نفری «بیست‌وچهارساعته» در حال کار بوده‌اند تا در عرض فقط سه هفته فراوری، شناسایی و تکثیر پروتئین اصلی این ویروس را که مبنای واکسن پیشنهادی آن‌ها است به سرعت انجام دهند.

شرکت داروسازی اینویو نیز برای شروع کردن آزمایش‌های ایمنی واکسن پیشنهادی خود روی ده‌ها داوطلب در دانشگاه پنسیلوانیا و آزمایشگاهی در شهر کانزاس ایالت میسوری در ماه آینده، هدف‌گذاری کرده است. پیش از این هم تحقیقات مشابهی در چین و کره جنوبی انجام گرفته بود.

با کمک خبرگزاری‌ها

© The Independent