اقدامات گسترده بیمارستان‌های آمریکا برای رویارویی با کرونا

پزشکان بازنشسته در آمریکا ممکن است به خدمت فراخوانده شوند

دونالد ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی برای به روز کردن مردم آمریکا در خصوص اقدامات مربوط به بیماری کرونا - TASOS KATOPODIS / AFP

احتمال دارد دولت آمریکا به عنوان  بخشی از اقدامات اضطراری برای مقابله با «فشار سنگین» ناشی از شیوع کرونا، پزشکان بازنشسته را به خدمت فرا خواند. 

در حالی که روند اپیدمی در آمریکا سریع‌تر می‌شود، قرار است بیمارستان‌ها چادرهای درمانی اضطراری بزنند، موجودی ماسک‌های صورتشان را حفاظت کنند و جراحی‌های غیرضروری را لغو کنند.

دکتر ویلیام جِیکیس، رئیس کالج آمریکایی پزشکان اورژانس، می‌گوید: «نظام درمانی ما تحت فشار شدیدی قرار خواهد گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود که در روز جمعه موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده به ۱۷۰۰ نفر رسید و دولت ناگزیر شده است واکنش بیشتری در قبال (کنترل اپیدمی) نشان بدهد.

اگر روند بیماری در ایالت میشیگان رو به وخامت بیشتری بگذارد، عمل‌های لگن خاصره و زانو و دیگر جراحی‌های غیر‌فوری به تعویق انداخته خواهد شد.

همین برنامه در ایالات نیویورک و ایلینویز درنظر گرفته شده است.

دکتر راج گُویندایا، رئیس موسسه موسوم به «نظام بهداشتی یادبود» که بیمارستان‌های اسپرینگ فیلد، لینکلن، دکاتور، جکسون ویل، تالرویل و ایلینویز را برعهده دارد، می‌گوید اگر  ویروس کرونا (در این مناطق) همه‌گیر شود، «کارهای (عمل‌ها و درمان‌های) غیرضروری برنامه‌ریزی شده، انجام نخواهد شد.» 

مقامات بهداشتی دولت آمریکا اقداماتی اضطراری برای لغو مقررات و قوانینی درنظر گرفته‌اند که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمکخواهد کرد تا بتوانند با بحران کرونا رودررو شوند. 

بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک، با افزایش موارد ابتلا به ۹۵ نفر، در آن ایالت اعلام وضع فوق‌العاده کرده است.

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک نیز اعلام کرده است که دولت ایالتی اقداماتی  در پیش خواهد گرفت که بر اساس آن، نیروی کار متخصص برای مقابله با ویروس افزایش یابد. از جمله این اقدامات، تسریع اجرای طرحی است که به دانشجویان پرستاری مجوز ورود سریعتر به نیروی کار می‌دهد و از پزشکان و پرستاران بازنشسته می‌خواهد که بار دیگر به تیم‌های درمانی بپیوندند. 

در دیگر نقاط آمریکا، چادرهایی در کنار بیمارستان‌های «مِینز» و «کلمبیا» برپا شده است تا از تماس بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با سایر بیماران اورژانس جلوگیری کند.

در سیاتل که با بیشترین موارد ابتلای جمعی رو‌به‌روست، دانشکده طب دانشگاه ایالت واشنگتن، در پارکینگ بیمارستان یک مرکز آزمایش کرونا برای سرنشینان اتوموبیل‌های در حال حرکت به راه انداخته است. 

این آزمایش به این ترتیب انجام می‌شود که پرستارها از سرنشینان اتوموبیل‌هایی که از میان این مرکز آزمایش صحرایی رد می‌شوند، می‌خواهند که پنجره اتوموبیل‌هاشان را پایین بکشند تا آن‌ها بتوانند از داخل بینی‌شان نمونه‌برداری کنند. 

در حالی که دولت فدرال به علت واکنش کند نسبت به ضرورت انجام آزمایش کرونا، هنوز آمار دقیق مبتلایان به کووید ۱۹ را نمی‌داند، روشن نیست که بیمارستان‌های کشور تا چه حد تحت فشار قرار خواهند گرفت.

کارشناسان نگران آنند که با فراهم شدن «کیت»های آزمایش کرونا، گروه‌های کثیری از مردم در طلب درمان به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

ریچارد پالاک، رئیس انجمن بیمارستان‌های آمریکایی، می‌گوید: «آنچه در حال حاضر از همه مهمتر است، انجام آزمایش کرونا (روی مردم) است.» 

© The Independent