تجاوز گروهی به یک زن، در ولایت سمنگان

به تازگی قتل، آدم­ ربایی، تجاوز جنسی و دزدی­‌های مسلحانه در بیشتر استان‌های افغانستان افزایش یافته

در برابر چشمان پدر، همسر، زن برادر و کودکش به وی تجاوز جنسی کردند. این حادثه در منطقه‌­ی «آب­خورک» شهر «روی دوآب» در استان سمنگان رخ داده است.

رئیس امور زنان ولایت سمنگان، ضمن تأیید این واقعه گفت: «گروهی که به زن قابله تجاوز کردند، مسلح بوده‌اند». رئیس بهداری عمومی سمنگان نیز گفته است این واقعه را به اطلاع نهاد­های امنیتی رسانده است. سخنگوی پلیس سمنگان می­گوید، در رابطه با این حادثه ۹ تن را بازداشت کرده و پرونده­های آنان به دادستانی استان فرستاده شده است.

درهمین حال، رئیس دادستانی ولایت سمنگان گفته است ۴ تن از ۹ متهم، کمتر از ۱۸ سال سن دارند. رئیس دادستانی استان سمنگان همچنین گفته است که خانواده این زن (مامایی که به او تجاوزشده) تاکنون برای دادخواهی به این نهاد مراجعه نکرده‌اند اما هیأت بررسی می گوید زن قابله برای پیگیری پرونده خود، به مرکز شهر"ایبک" خواهد رفت.

این واقعه درحالی اتفاق افتاده است که ۱۰ ماه پیش، گروهی آدم‌ربا زن دیگری بنام «فوزیه» را در شهر میمنه در استان فاریاب، هنگامی که برای درمان به سوی بیمارستان می‌رفت، ربودند و پس از برهنه کردنش از او فیلم گرفته بودند.

همچنین، مدتی پیش درشهر کشم بدخشان، گروهی پس از فیلم‌برداری از صحنه تجاوز به یک نوجوان، والدین او را تهدید کرده بودند که در صورت نپرداختن پول، فیلم تجاوز به فرزندشان را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کنند.

احمدالله، نوجوانی که مورد تجاوزجنسی قرار گرفته گفته است، در صورتی که ۵۰ هزارافغانی به آنها پرداخت نکنم، نوار ویدویی را در شبکه فیس‌بوک منتشرمی­‌کنند.

به تازگی قتل، آدم­ربایی، تجاوزجنسی و دزدی­‌های مسلحانه در بیشتر استان‌های افغانستان افزایش داشته، اما عاملین ناپدید و جرم‌های جنایی مسکوت می‌ماند.

بیشتر از