یک زن ۸۲ ساله، اولین قربانی ویروس کرونا در نیویورک

بیمارستان‌ها نیویورک جراحی‌های غیرضروری را متوقف می‌کنند

با شناسایی صدها تن مبتلا به ویروس کرونا، شهر نیویورک در حالت ویژه‌ای به سر می‌برد. Johannes EISELE / AFP

یک زن ۸۲ ساله در شهر نیویورک اولین فردی است که در این شهر جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داد. 

این زن که در منهتن زندگی می کرد و نام او فاش نشده است، از بیماری امفزیما رنج می‌برده که به گفته فرماندار این ایالت در مرگ او نقش داشته است.  اندرو کومو روز شنبه ۲۴ اسفند ماه گفت‌: «اگر ۸۲ ساله هستید و امفزیما دارید و مبتلا به آنفلونزا می‌شوید، در یک یک موقعیت خطرناک هستید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیوع ویروس کرونا باعث تغییرات بسیاری زیادی در شبکه بیمارستان‌های نیویورک شده است و به گفته مسوول سیستم بهداشتی یکی از بزرگترین شهرهای آمریکا، ممکن است با به تعویق انداختن جراحی‌های غیرضروری ادامه یابد. 

مرکز پزشکی لانگون  بیمارستان تیش نیویورک، اعلام کرده است که اتاق‌های اورژانس به واحدهای مراقبت‌های ویژه برای بزرگ‌سازان تغییر کاربری می‌یابند.  یکی دیگر از بیمارستان‌های این شهر اعلام کرده است که پرستاران بازنشسته به کار بازگردند. 

اما حتی چنین تمهیداتی در بیمارستان‌های نیویورک، که معمولا در جهان یکی از بهترین‌ها هستند، ممکن است برای مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا کافی به نظر نرسد. 

ایالت نیویورک یکی از ایالت‌هایی است که به سختی از ویروس کرونا متاثر شده است،  همراه با ایالت واشینگتن که به عنوان مرکز اپیدمی در این کشور بوده است. 

بیل د بلازیو، شهردار نیویورک از ساکنان شهرنیویورک خواسته است که تا آنجا که ممکن است، از استفاده از متروی این شهر خودداری کنند. اما تا کنون از بستن مدارس این شهر خودداری کرده است. 

© The Independent