ورود کشتی‌های تفریحی به امارات ممنوع شد

به ساکنان بومی و خارجی در امارات توصیه شده است از سفر خارجی خودداری کنند

Behrouz MEHRI / AFP

ویروس کرونا همچنان در حال پخش شدن است و هر روز هزاران مورد به تعداد مبتلایان افزوده شده و شمار تلفات بیشتر می‌شود.

پس از چند مورد شیوع ویروس در کشتی‌های تفریحی، مخصوصاً دایموند پرینسس، ترس از این که این کشتی‌ها در حال تبدیل شدن به کانون انتقال ویروس هستند افزایش یافته است.

ساکنان جزیر لاریونین فرانسه یک کشتی را سنگ‌باران کرده‌اند و جمهوری دومینیکن نیز مانع پهلوگیری یک کشتی دیگر شده با این که هیچ مورد ویروس کرونایی در آن تأیید نشده بود. یکشنبه هم آمریکا به مردم خود هشدار داد با کشتی‌های تفریحی سفر نکنند.

حالا امارات متحده به همراه هندوستان یک قدم جلوتر رفته‌ و کشتی‌های تفریحی را کلاً ممنوع کرده‌اند. کمپانی کشتی‌رانی تفریحی «سلبریتی» نیز به علت همین محدودیت چند سفر پیش رو را لغو کرده است.

سخنگونی این کشتی‌رانی به ایندیپندنت گفت: «به دلیل تصمیم دولت‌های هندوستان و امارات متحده عربی مبنی بر ممنوعیت پهلوگرفتن تمامی کشتی‌های تفریحی، مجبور شدیم تصمیم دشواری بگیریم و سفر دوم مارس سلبریتی کانستلیشن را زودتر از موعد پایان دهیم. در حال حاضر، دولت هندوستان برای تسهیل تخلیه تمام مهمانان کشتی، با تمدید توقف ما در بمبئی تا سه‌شنبه ۱۰ مارس موافقت کرده است.

«وجوه پرداختی مهمانان به عنوان غرامتِ مختل شدن برنامه‌های سفر آنان به طور کامل عودت داده خواهد شد. پول مهمانانی که برنامه گشت ساحلی در گوآ، کوچین، ابوظبی یا دوبی با کشتی‌های سلبریتی رزرو کرده بودند به طور خودکار به حساب آنها برگشت داده خواهد شد. کشتی‌های تفریحی سلبریتی نیز به تمام مهمانان کمک خواهد کرد تا  پروازی مناسب برای بازگشت به خانه‌شان پیدا کنند.»

کشتی «جول آو دسیز» متعلق به شرکت رویال کارائیب نیز برنامه سفر فعلی خود را زود‌هنگام پایان داده است. این کشتی‌رانی سفر بعدی خود را هم لغو کرده است.

سخنگوی رویال کارائیب به ایندیپندنت گفت: «به علت تحولات مربوط به ویروس کرونا (کووید-۱۹) و بسته شدن بنادر چند کشور به روی کشتی‌های تفریحی، تصمیم گرفته‌ایم برنامه سفر ۱۶ مارس کشتی جول آو دسیز خود را لغو کنیم. تمام مبلغ کرایه پرداختی مهمانان مسترد خواهد شد.»

شرکت کارنیوال که مالک چند کشتی‌رانی از جمله کارنیوال کروزز، کونراد، پی‌انداُو و پرینسس کروزز است می‌گوید ممنوعیت‌ها شامل آن شرکت نمی‌شود.

به دنبال اعلام ممنوعیت ورود کشتی‌های تفریحی، به ساکنان امارات، اعم از شهروندان و اتباع خارجی توصیه شده است از سفر خارجی خودداری کنند، در غیر اینصورت امکان قرنطینه شدن آنها وجود دارد.

این کشور علاوه بر تعطیل کردن مدارس به مدت چهار هفته، مراسم و رویدادهای بسیاری را نیز لغو کرده است.

 

© The Independent

بیشتر از جهان