شیوع ویروس کرونا باعث لغو بزرگ‌ترین همایش سالانه مایکروسافت شد

برگزاری «همایش مجازی» برای معرفی محصولات جدید و نسخه‌های روزآمد نرم‌افزارها

علامت شرکت‌مایکروسافت. 
Jeenah Moon / AFP
 

قرار است این همایش سالانه پدیدآوران که همایش ساخته‌های مایکروسافت نام دارد به صورت «همایش مجازی» برگزار شود. پیش از این فیسبوک و گوگل نیز اعلام کرده بودند همایش پدیدآورندگان محصولات خود را لغو کرده‌اند و قول داده بودند آن را به صورت مجازی برگزار کنند. اپل هنوز برگزاری همایش سالانه خود به نام همایش جهانی پدیدآوران را اعلام نکرده است اما بسیاری انتظار دارند همایش این شرکت هم لغو شود یا به تعویق افتد.

این شرکت‌ها می‌گویند این همایش‌ها را به صورت مجازی برگزار خواهند تا شرکت‌کنندگان و خبرنگاران درخانه خودشان و از طریق اینترنت تماشا کنند. همایش ساخته‌های مایکروسافت قرار بود از ۱۹ تا ۲۱ مه در سیاتل برگزار شود و در آن مانند همیشه روزآوری‌های نرم‌افزار ویندوز و همچنین سخت‌افزارهای رایانه‌ای جدید را معرفی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از توصیه‌های بهداشت و ایمنی پیروی کرده است تا به جلوگیری از شیوع بیش‌تر ویروس کووید ۱۹ کمک کند. سخنگوی مایکروسافت گفت: «ایمنی جامعه ما در صدر اولویت‌ها قرار دارد. در مسیر توصیه‌های ایمنی بهداشتی ایالت واشنگتن، همایش سالانه ساخته‌های مایکروسافت را که ویژه پدیدآوران است به صورت مجازی برگزار می‌کنیم تا نیازی به حضور افراد نباشد. می‌خواهیم گروه پدیدآوران را در این همایش مجازی جدید دور هم جمع کنیم تا از هم بیاموزند، با هم ارتباط داشته باشند و با هم برنامه‌نویسی کنند. جزییات بیش‌تر را به زودی اعلام می‌کنیم»

پیش از اعلام مایکروسافت نیز در خبرها آمده بود که گردهمایی سالانه بازی‌های ویدیویی موسوم به «ای‌۳» نیز لغو شده است که قرار بود در ماه ژوئن با حضور بیش از ۱۰۰ هزار مهمان در لس‌آنجلس برگزار شود. قرار بود مایکروسافت در این همایش بازی‌های ویدیویی مجموعه جدید بازی‌های ایکس‌باکس خانواده ایکس را معرفی کند.

گوگل و فیسبوک نیز همایش‌های پدیدآوران خود را لغو کرده‌اند که قرار بود در ماه مه برگزار شود و اکنون انتظار می‌رود به صورت مجازی برگزار شود.

در روز پنج‌شنبه توییتر نیز تایید کرد که دورکاری تمام کارکنان خود در سراسر جهان را در راستای تلاش بیش‌تر برای مهار کردن گسترش ویروس کرونا اجباری کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان