ویروس کرونا؛ شمار قربانیان در ایتالیا به بالای هزار نفر رسید 

فرانسه و ایرلند مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کردند

ایتالیایی‌ها در دوره قرنطینه خانگی ناشی از ویروس کرونا از پنجره خانه‌های خود سرود ملی ایتالیا را می‌خوانند - Andreas SOLARO / AFP

شمار موارد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا از مرز هزار نفر گذشت و همزمان فرانسه و ایرلند مدارس و دانشگاه‌ها را در تلاش برای کند کردن روند انتشار بیماری کووید-۱۹ تعطیل کرده‌اند. 

شمار تلفات در ایتالیا ظرف ۲۴ ساعت ۲۳ درصد، با ۱۸۹ مورد جدید، جهش یافت و به ۱۰۱۶ نفر رسید. مسئولان ایتالیایی تایید کرده‌اند که موارد ابتلا نیز از ۱۲ هزار و ۴۶۲ نفر، به ۱۵ هزار و ۱۱۳ نفر رسیده است. 

این بیشترین افزایش شمار موارد ابتلا در یک روز، پس از شناسایی اولیه ابتلا در ماه فوریه در ایتالیا به شمار می‌رود و در حالی رخ می‌دهد که کل کشور در حالت قرنطینه است و فروشگاه‌های غیرضروری و کسب‌وکارها تعطیل شده‌اند. 

 روز پنجشنبه به کلیساهای کاتولیک رم دستور داده شد تا در واکنش به همه‌گیری جهانی بیماری، درهای خود را ببندند، اقدامی که در عصر مدرن بی‌سابقه تلقی می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمان بستن کلیساها از سوی کاردینال آنجلو دی‌دوناتیس، قائم‌مقام پاپ فرانسیس، در قلمرو اسقف اعظم صادر شده است. به موجب این فرمان تا دست‌کم سوم ماه آوریل، ۹۰۰ کلیسای تاریخی و محلی در پایتخت ایتالیا بسته می‌مانند. 

همزمان، ایرلند و فرانسه به کشورهایی پیوسته‌اند که مدارس و دانشگاه‌هایشان را با هدف کند کردن روند انتشار ویروس تعطیل اعلام کردند و هند با تمهیدات سرسختانه‌ای شمار افراد ورودی به این کشور را محدود کرده است. 

به دنبال تایید شماری از موارد ابتلا در ایرلند، لئو وارادکار، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌ها تا ۲۹ آوریل باید تعطیل و گردهمایی‌ها محدود شوند.

موارد ابتلا در ایرلند روز پنجشنبه از ۴۳ به ۷۰ نفر افزایش یافت و این کشور اولین مورد مرگ بر اثر این مرض را تایید کرد. 

آقای وارادکار که برای دیدار با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا به واشنگتن سفر کرده در بیانیه‌ای که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد گفت:‌ «این وضع تغییرات بزرگی در نحوه زندگی ما ایجاد خواهد کرد و می‌دانم که درخواستم از مردم تقاضای فداکاری‌های عظیم است.» 

او گفت‌: «ما با همکاری و اقدام در قالب یک ملت، می‌توانیم زندگی‌های بسیاری را نجات دهیم.»

نخست‌وزیر ایرلند افزود که تمامی گردهمایی‌های داخلی با شرکت بیش از صد نفر و گردهمایی در فضاهای باز با مشارکت بیش از ۵۰۰ نفر باید لغو شود و مردم باید هرجا که امکانش باشد، از خانه کار کنند. 

در فرانسه، امانوئل مکرون رییس‌جمهور گفت تمامی مدارس و دانشگاه‌های کشور باید در پاسخ به «یکی از جدی‌ترین بحران‌های سلامتی که فرانسه تاکنون به خود دیده» بسته شوند. آقای مکرون همچنین به افراد بالای هفتاد سال و نیز کسانی که به ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند هشدار داد که از تماس با دیگران تا جای ممکن پرهیز کنند.

 فرانسه برای محافظت از سالمندان، تمامی بازدیدهای غیرپزشکی از مراکز بازنشستگی را ممنوع اعلام کرده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان