افزایش سوءاستفاده جنسی اینترنتی: دستگیری ماهیانه ۴۵۰ کودک‌آزار در بریتانیا

«میلیون‌ها عکس ناپسند از کودکان در سراسر جهان دست به دست می‌شود»

نتیجه یک تحقیق:‌ اینترنت روش‌های جدید سوء استفاده جنسی از کودکان را آسان‌تر کرده است.

pexels 

پلیس به سختی از پس رویارویی با سوءاستفاده آنلاین و روش‌های جدیدی که پدوفیل‌ها به کار می‌برند بر می‌آید. بر اساس یک گزارش، میزان جرایم آنلاین به حد انفجار رسیده و ماهیانه حدود ۴۵۰ پدوفیل در بریتانیا دستگیر می‌شوند.

هیأت تحقیقات مستقل سوءاستفاده جنسی از کودکان، گفته اینترنت روش‌های جدید سوء استفاده جنسی از کودکان را آسان‌تر کرده است و نهادهای اجرای قانون به سختی از پس رویارویی با آن بر می‌آیند.

گزارشی که پنجشنبه منتشر شد می‌گوید «میلیون‌ها عکس ناپسند از کودکان در سراسر جهان دست به دست می‌شود» که می‌توان تنها با سه کلیک در موتورهای جستجوی رایج به آنها دسترسی پیدا کرد.

در این گزارش آمده است که پلیس بریتانیا از سال ۲۰۱۶ ماهیانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر را به اتهام جرایم مرتبط با سوء استفاده جنسی دستگیر کرده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سایمون بیلی، رئیس پلیسی که هدایت برنامه پاسبانی ملی از کودکان را بر عهده دارد، به این هیأت گفته است که در نتیجه اقدامات پاسبانی ملی هر ماه تا ۶۰۰ کودک تحت حفاظت قرار می‌گیرند.

اما او هشدار داد که به علت افزایش ارجاع مجرمان از سوی اداره مبارزه با جرم و جنایت بریتانیا، پلیس مجبور است مظنون‌هایی را در اولویت قرار دهد که بیشترین تهدید را متوجه کودکان می‌کنند.

آقای بیلی گفت «ما تمام توانمان را به کار می‌بندیم تا تلاش‌هایمان حتماً معطوف به دستگیری کسانی باشد که امکان ریسک تماس با کودکان در آنها وجود دارد. نمی‌توانیم برای حل معضل همه را دستگیر کنیم و نگاهمان باید به رویکرد بسیار جامع‌تری باشد... ما به نقطه اشباع رسیده‌ایم.»

درخواست آقای بیلی این است که دولت رسماً به فکر طرح برنامه‌هایی باشد که از مشاهده این تصاویر توسط پدوفیل‌ها جلوگیری کند تا جایگزین بالقوه‌ای برای تعقیب قانونی در برخی موارد باشد.

آقای بیلی گفت: «می‌دانم این به مذاق خیلی از مردم خوش نمی‌آید، از لحاظ سیاسی بسیار دشوار است، اما فکر می‌کنم که در حال حاضر ما با چالش بی‌سابقه‌ای روبرو هستیم.»

«من فقط می‌بینم که اعداد و ارقام دارد افزایش پیدا می‌کند، گستره تهدید بیشتر می‌شود و تعداد کودکانی که مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند افزایش می‌یابد. ما باید این پرسش را برای همگان مطرح کنیم: چه کار دیگری می‌توانیم برای رفع این معضل انجام دهیم؟»

در جلسه هیأت تحقیق عنوان شد که هرچند مقدار کمی از محتوای مربوط به سوء استفاده جنسی در خود بریتانیا قرار دارد، «بریتانیا سومین مصرف‌کننده پخش زنده سوء استفاده جنسی در جهان است.»

در این رویه مشمئزکننده، پدوفیل‌ها با پرداخت مبلغ ناچیز یک پوند، سوء استفاده از یک کودک را زنده تماشا می‌کنند، که اغلب از فیلیپین پخش می‌شود.

هیأت تحقیقات مستقل سوءاستفاده جنسی از کودکان، شرکت‌های اینترنتی را متهم به انفعال کرد و این که انگیزه آنها بیشتر پرهیز از آسیب رسیدن به وجهه خودشان است تا اولویت دادن به امنیت کودکان.

این هیأت، همصدا با دیگران از شرکت‌ها خواسته است با تلاش بیشتر و به صورت خودجوش تصاویر آپلود شده حاوی سوء استفاده جنسی را مثلاً با استفاده از برنامه‌های خودکار، پیش از در دسترس قرار گرفتن، پاک کنند.

پلیس می‌گوید تعداد مردانی که عکس‌های سوء استفاده جنسی از کودکان را در اینترنت می‌بینند «وحشتناک» است.

هیأت تحقیق هشدار داد «تأیید آنلاین سن» را به راحتی می‌توان دور زد، که نشان می‌دهد استفاده پدوفیل‌ها از تصاویر و ویدئوهای جنسی که کودکان خودشان می‌گیرند و به اشتراک می‌گذارند افزایش یافته است.

الکسیس جی، استاد دانشگاه و رئیس هیأت تحقیق مستقل سوءاستفاده جنسی از کودکان گفت: «تهدید جدی سوء استفاده جنسی از کودکان که اینترنت آن را تسهیل می‌کند معضل وخیمی است که نمی‌توان از آن چشم پوشید.»

«با وجود پیشرفت‌های صنعت در تکنولوژی شناسایی و مبارزه با سوء استفاده از طریق اینترنت، هیچ نشانه‌ای از کاهش آسیب بی‌اندازه این معضل به کودکان و خانواده‌هایشان دیده نمی‌شود.»

او از شرکت‌های اینترنت، نهادهای انتظامی و دولت خواست برای حفاظت از کودکان در برابر سوء استفاده آنلاین «اقدامات اساسی» انجام دهند.

هیأت تحقیق مستقل سوءاستفاده جنسی از کودکان، در دادخواهی‌های ژانویه ۲۰۱۸ و ماه می پارسال که در آن قربانی‌ها، خیریه‌ها، و نمایندگان دولت و صنعت حضور داشتند، به استماع شواهد مربوط به تأثیر اینترنت بر سوء استفاده جنسی از کودکان پرداخت.

این هیأت یکی از مجاری تحقیق و تفحص وسیع‌تری است که به دنبال یافتن علل و عوامل ناتوانی نهادها در حفاظت از کودکان در برابر سوء استفاده جنسی در انگلیس و ولز است.

بنیاد دیده‌بان اینترنت، که کارش پیدا کردن و حذف تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان در اینترنت است گفته: «وقت عمل فرا رسیده است.»

سوزی هارگریوز، مدیر عامل این بنیاد افزود: «دیگر دلیلی برای تعلل در اقدام علیه گرگ‌هایی که در کمین نشسته‌اند تا از کودکان در اینترنت سوء استفاده کنند وجود ندارد. این گزارش کاملاً به وضوح نشان داد که توجیه دیگر جایی ندارد. صنعت اینترنت و دولت باید پا پیش بگذارند و با این معضل سرشاخ شوند.»

جمعیت ملی پیشگیری از ستم به کودکان، با اشاره به آسان شدن سوء استفاده از کودکان به وسیله امکانات شرکت‌های بزرگ فناوری، گفته است: «این گزارش، کیفرخواستی است که شرکت‌های بزرگ فناوری را محکوم به این می‌کند که رسالت خود در حفاظت از کودکان و نوجوانان را جدی نگرفته‌اند.»

 

© The Independent

بیشتر از جهان