کرونا در آمریکا؛ ترامپ ورود از اروپا را برای یک ماه ممنوع کرد

تصمیم ترامپ از جمعه پیش‌رو به مدت یک ماه اجرایی خواهد شد

 دونالد ترامپ در یک نطق کوتاه تلویزیونی درباره کرونا با مردم آمریکا سخن گفت - Doug Mills / POOL / AFP

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه ۲۱ اسفند، دقایقی پس از ۹ شب به وقت شرق آمریکا، در یک نطق کوتاه تلویزیونی که از کاخ سفید به صورت زنده پخش شد، با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا دستور داد برای مقابله با این ویروس از جمعه پیش‌رو به مدت یک‌ماه هیچ هواپیمایی از مبدا اروپا در خاک آمریکا اجازه فرود نخواهد داشت. 

تصمیم ترامپ شامل بریتانیا نمی‌شود و هواپیماهایی که از این مبدا به آمریکا می‌آیند کماکان می‌توانند در آمریکا فرود بیایند. 

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه موقعیت کنونی در مقابله با ویروس کرونا به این شکل باقی نخواهد ماند و به گفته او این یک وضعیت «موقتی»‌ست به شهروندان آمریکایی اطمینان داد که این وضعیت بحرانی تمام خواهد شد. 

رئیس جمهور آمریکا به اقدامات دولت برای کنترل مسافرانی که  از چین به آمریکا آمده بودند هم اشاره کرد و گفت که این اقدامات دولت نتیجه مثبتی داشته است. 

دونالد ترامپ هم‌چنین از اختصاص بیش از هشت میلیارد دلار برای کمک به مقابله با این بحران در آمریکا نیز سخن گفت که مقامات دولت او پیشتر جزییات بیشتری از آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده بودند. 

بسیاری پس از گماردن مایک پنس به عنوان رئیس مرکز مبارزه با کرونا در آمریکا نسبت به این انتخاب ترامپ انتقاد داشتند. 

در یکی دو روز گذشته تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ که ناشی از ویروس کروناست در آمریکا از مرز هزارنفر گذشت. براساس آخرین آمارها ۳۷ نفر نیز در این کشور قربانی ویروس کرونا شده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بسیاری از شهرهای آمریکا مراکز پرجمعیت مانند دانشگاه‌ها و موسسات و حتی بسیاری از کنفرانس‌ها به دلیل شیوع بیماری کووید۱۹ لغو شده است.

شیوع ویروس کرونا حتی در برگزاری تجمعات انتخاباتی کاندیدهای حزب دموکرات در انتخابات مقدماتی نیز تاثیر داشت باعث لغو تعدادی از آنها شد.