الکل سمی جان ۳۹ نفر را در خوزستان گرفت

تعداد مسمومیت‌ها با الکل تقلبی به ۵۰۲ نفر رسید

میانگین سنی افراد جان‌باخته بر اثر مسمومیت الکلی ۳۴ سال است-KOOSHA MAHSHID FALAHI / MIZAN NEWS AGENCY / AFP

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید در نتیجه مصرف الکل تقلبی در استان خوزستان، ۵۰۲ نفر دچار مسمومیت شدند که از این تعداد ۳۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مسمومیت با الکل و مشروبات تقلبی باوجود ممنوعیت مصرف الکل در ایران، شایع است. اما با شیوع کروناویروس (کووید-۱۹) و انتشار برخی شایعه‌ها در مورد تاثیر الکل بر جلوگیری از ابتلا به این ویروس، تعداد مسمومیت‌ها در حال افزایش است.

فرهاد ابول‌نژادیان در گفتگوی تلویزیونی، میانگین سنی افراد جان باخته را ۳۴ نفر اعلام کرد که کم سن‌ترین آنها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها ۷۲ ساله بوده است.

همزمان عباس حسینی، دادستان عمومی و انقلاب اهواز نیز از متواری بودن چهار متهم توزیع الکل سمی در خوزستان خبر داد و گفت تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، برخی از افراد اقدام به نوشیدن الکل صنعتی کردند.

این در حالی است که محمد آقایاری، معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج نیز از جان باختن ۷ نفر بر اثر مسمومیت الکلی خبر داده است. او تاکید کرد که نوشیدن یا غرغره کردن الکل تاثیری بر پیشگیری از کووید-۱۹ ندارد.

افزایش تعداد مسمومیت‌های الکلی در ایران بار دگیر موضوع ممنوعیت نوشیدن الکل در ایران را در کانون توجه قرار داده است.

باوجود همه محدودیت‌ها، نوشیدنی‌های الکلی دست‌ساز یا قاچاق شده به داخل ایران در دسترس قرار دارد.

روزنامه ایران ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ در گزارشی تحت عنوان «موج دوم مسمومیت با الکل تقلبی» نوشت: «آمار افراد مسموم شده با الکل دست‌ساز در بانه به ۲۱ نفر رسید. در مشکین شهر نیز ۵۷ نفر مسموم شده‌اند.»

ایسنا نیز در هفته آخر اسفندماه سال گذشته گزارش داد که در چند روز گذشته ۳۵ نفر در اثر مسمومیت الکلی در شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی  به بیمارستان مراجعه کردند.

بیشتر از