ویروس کرونا: آخرین توصیه‌های مسافرتی برای اروپا

دولت‌های فرانسه و سوئیس گردهمایی‌های بیش از هزار نفری را ممنوع کرده‌اند

به دنبال شیوع مرگبار ویروس کرونا، کل کشور ایتالیا تحت قرنطینه قرار گرفت-Ludovic Marin / AFP

به دنبال شیوع مرگبار ویروس کرونا، کل کشور ایتالیا تحت قرنطینه قرار گرفت.

اکنون که وزارت امور خارجه توصیه کرده «تمام مسافرت‌ها جز موارد اساسی» به این کشور لغو شود، کسانی که برنامه داشتند برای تعطیلات آنجا روند بالاخره می‌توانند بخشی از هزینه‌های سفرهای لغو شده را دریافت کنند.

افرادی که سفرهایی برای دیگر کشورهای اروپایی برنامه ریخته بودند نیز ممکن است نگرانی‌هایی مشابه در این باره داشته باشند که چه بر سر تعطیلات آنها خواهد آمد.

در ادامه آخرین توصیه‌های وزارت امور خارجه بریتانیا درباره مسافرت به اسپانیا، فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوونی را می‌خوانید:

توصیه وزارت امور خارجه بریتانیا درباره سفر به اسپانیا

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر اسپانیا ۵۸۹ مورد ابتلا و ۱۰ مورد مرگ دارد.

مشهورترین مورد این کشور در ارتباط با هتلی در تنریف به نام کاخ اچ۱۰ کوستا آدجه (H10 Costa Adeje Palace) بود که بعد از شیوع بیماری در آن تحت قرنطینه رفت.

گرچه مسافران هنگام ورود به اسپانیا ممکن است شاهد بررسی‌هایی تکمیلی باشند، اما هیچ توصیه‌ای از جانب وزارت امور خارجه مبنی بر عدم مسافرت به این کشور وجود ندارد.

برای آخرین توصیه‌ها درباره وضعیت فعلی در اسپانیا دولت این کشور وبسایتی انگلیسی زبان را برای مسافران به راه انداخته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توصیه وزارت امور خارجه بریتانیا درباره سفر به فرانسه

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر فرانسه هزار و ۱۱۶ مورد ابتلا و ۱۹ مورد مرگ دارد.

وزارت امور خارجه توصیه‌ای مبنی بر عدم مسافرت به فرانسه ندارد.

با این وجود، دولت فرانسه گردهمایی‌های بیش از هزار نفری را ممنوع کرده است. اگر برنامه سفر به فرانسه برای شرکت در مراسمی دارید حتما از پیش با دست‌اندرکاران مراسم چک کنید تا مطمئن شوید هنوز برقرار خواهد بود.

کسانی هم که از کشورهایی می‌آیند که «ویروس در آنها فعالانه در چرخش است» دولت فرانسه گفته است باید دمای بدن خود را روزی ۲ بار برای ۱۴ روز چک کرده و وقتی با خویشاوندان خود یا در محیطی بیرون از خانه هستند باید ماسک جراحی بپوشند و از فعالیت‌های غیرضروری و ارتباط با افراد آسیب‌پذیر اجتناب کنند.

دولت فرانسه نیز وبسایتی اختصاصی را برای توصیه‌هایی در این رابطه به راه انداخته که هر روز ولی فقط به زبان فرانسوی به روز می‌شود.

توصیه وزارت امور خارجه بریتانیا درباره سفر به سوئیس

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر سوئیس ۳۳۲ مورد ابتلا و ۲ مورد مرگ دارد.

مانند فرانسه، سوئیس هم گردهمایی‌های بیش از هزار نفری را تا ۱۵ مارس ممنوع کرده است. پیش از سفر حتما با دست‌اندرکاران مراسم چک کنید که آن مراسم هنوز برقرار خواهد بود.

هیچ توصیه‌ای از جانب وزارت امور خارجه مبنی بر عدم مسافرت به سوئیس وجود ندارد اما دولت‌های محلی ممکن است بررسی‌های تکمیلی را برای مسافران در بدو ورود داشته باشند.

برای آخرین توصیه‌ها در این باره مسافران می‌توانند به وبسایت اختصاصی دولت سوئیس مراجعه کنند.

توصیه وزارت امور خارجه بریتانیا درباره سفر به اتریش

به گفته سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر اتریش ۱۱۲ مورد ابتلا و صفر مورد مرگ دارد.

گرچه ممکن است هنگام ورود به کشور بررسی‌هایی تکمیلی در جریان باشد، اما در حال حاضر هیچ توصیه‌ای از جانب وزارت امور خارجه مبنی بر عدم مسافرت به این کشور وجود ندارد.

اگر برای شرکت در مراسمی به این کشور سفر می‌کنید از قبل مطمئن شوید هنوز برگزار خواهد شد. وزیر کشور اتریش اعلام کرده است برگزاری هرگونه مراسمی داخل ساختمان‌ها با بیش از ۱۰۰ نفر و هرگونه مراسمی در فضای باز با حضور بیش از ۵۰۰ نفر ممنوع خواهد بود.

توصیه وزارت امور خارجه بریتانیا درباره سفر به اسلوونی

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر در اسلوونی ۱۶ مورد ابتلا تایید شده و هیچ مرگی گزارش نشده است.

وزارت امور خارجه گفته است هر کسی که برای تعطیلات برنامه رفتن به اسلوونی داشته باید با دست‌اندکاران تور مسافرتی خود، هتل‌ها، یا شرکت‌های حمل و نقل از پیش چک کند تا از تاثیر مقررات جدید بر سفر خود آگاه شود. با این وجود توصیه‌ای علیه مسافرت به اسلوونی صادر نکرده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی