کشیش آمریکایی به کرونا مبتلا شد

کشیش تیموتی کول قبل از اطلاع از بیماری با ۵۰۰ نفر دست داده بود

استفاده از مایع ضدعفونی کننده دست در مراسم مذهبی در کلیساها-Romeo GACAD / AFP

بعد از آنکه کشیش کلیسای مطرحی در واشنگتن دی‌سی، به عنوان اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر تایید شد، به چند صد نفر دستور داده شد خود را قرنطینه کنند.

کشیش تیموتی کول، از کلیسای اسقفی مسیح (Christ Church Episcopal) در جورج‌تاون، هنوز در بیمارستان بستری است چرا که مقامات بهداشت واشنگتن دی‌سی روز دوشنبه اعلام کردند او به این بیماری شبیه آنفلوآنزا مبتلا شده است.

مقامات شهر از تمام عابدانی که در روز ۲۴ فوریه یا در فاصله ۲۸ فوریه تا ۳ مارس به کلیسا رفته‌اند، خواسته‌اند خود را به مدت دو هفته از بعد از آخرین ملاقات خود در کلیسا قرنطینه کنند.

پاسخ آزمایش این کشیش روز شنبه مثبت اعلام شد. کشیش کریستال هاردین گفت: «به خاطر جانب احتیاط را گرفتن، تمام فعالیت‌های کلیسای مسیح از جمله مراسم عبادات تا اطلاع بعدی لغو خواهد شد.» این اولین باری است که کلیسا از قرن ۱۸ میلادی که در آتش سوخته بود، تعطیل می‌شود.

کشیش کول در نامه‌ای خطاب به پیروان کلیسا نوشت: «اول می‌خواهم به همه شما اطمینان خاطر دهم که حالم خوب خواهد شد. من تحت بهترین مراقبت پزشکی قرار دارم و روحیه‌ام تحت شرایط فعلی خوب است. من و تمام خانواده‌ام برای ۱۴ روز آینده در قرنطینه خواهیم بود.»

این کلیسای تاریخی در پایتخت ایالات متحده در سال ۱۸۱۷ تاسیس شد. کشیش کول از سال ۲۰۱۶ بانی این کلیسا بوده است.

مقامات شهر واشنگتن گفتند: «چند صد نفر از مردم با این کشیش تماس داشته و ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته باشند.» و این تماس شامل خوش و بش کردن و دست دادن بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افرادی که با او در تماس بوده‌اند تحت «سطح متوسط خطر» ابتلا قرار دارند. این سطح از خطر، توسط مرکز جلوگیری و کنترل بیماری به عنوان «تماسی نزدیک با فردی که نشانه‌های آزمایشگاهی تایید شده کووید۱۹ را از خود نشان داده» تعریف شده است. دیگر مصادیق آن شامل نشستن در هواپیما در فاصله دو متری از مسافری که علایم بیماری را دارد، یا زندگی کردن زیر یک سقف با فردی که نشانه‌های بیماری را بروز داده، یا مراقبت کردن از آنها در محیطی خارج از محیط بیمارستان است.

مقامات همچنین دومین مورد ابتلا به ویروس را در این منطقه شناسایی کرده‌اند. این شخص مسافری از نیجریه به ایالات متحده بوده است که بعد از ورود به کشور در بیمارستانی در ایالت مریلند بستری شد.

در رابطه با این مورد، مدرسه (School Without Walls) تمام کلاس‌های خود برای روز دوشنبه را لغو کرد. این اولین مدرسه دولتی در منطقه واشنگتن‌ دی‌سی است که به خاطر ویروس تعطیل شده است. موریل باوزر، شهردار واشنگتن دی‌سی گفت انتظار می‌رود این مدرسه روز سه‌شنبه دوباره باز شود.

© The Independent

بیشتر از جهان