مایک پنس: تعداد کیت‌های آزمایش تشخیص کرونا کافی نیست

معاون رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این ادعا کرده بوده همه آمریکایی‌ها می‌توانند تست بدهند

ایستگاه گرند سنترال نیویورک- JOHANNES EISELE / AFP

در میانه افزایش شیوع کرونا در ایالات متحده، مایک پنس، معاون رئيس جمهور، روز پنجشنبه اذعان كرد كه کیت آزمایش كافی برای تأمین تقاضای موجود در دسترس نیست. این در حالی است که او قبلا گفته بود، همه آمریکایی‌ها می‌توانند تست این بیماری مرگبار را بدهند.

پنس در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «ما در حال حاضر کیت آزمایش کافی برای حجم تقاضای فزاینده‌ای که پیش‌بینی می‌کنیم نداریم.»

اما معاون رئیس‌جمهور، که ترامپ مسئولیت نظارت بر اقدامات دولت برای مقابله با شیوع این بیماری مرگبار را به او محول کرده است، روز گذشته به آمریکایی‌ها اطمینان خاطر داده بود که صرف نظر از داشتن یا نداشتن بیمه درمانی می‌توانند آزمایش کرونا بدهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پنس، روز چهارشنبه، در یک جلسه توجیهی در کاخ سفید گفت: «در مورد هزینه، بگذارید خیلی واضح بگویم. وزارت بهداشت و خدمات انسانی آزمایش ویروس کرونا را به عنوان یکی از مزایای بهداشتی اساسی طبقه‌بندی کرده است. این یعنی، بیمه سلامت خصوصی همه آمریکایی‌ها و همین‌طور طرح‌های مدیکر و مدیکید آن را پوشش می‌دهند.»

ظاهراً، معاون رئیس‌جمهور پس از ملاقات با مقامات بهداشتی در کاخ سفید و بازدید از یک شرکت تولید ماسک‌های مورد استفاده برای کاهش شیوع کرونا، سخنان قبلی خود را پس گرفته است.

به دنبال افزایش شمار قربانیان به ۳۲۰۰ نفر در سراسر جهان، که اکثر آنها در چین بوده‌اند، اوایل روز پنجشنبه، پنس اظهار داشت كه مقامات فدرال با تمام قدرت به جنگ ویروس کرونای ووهان خواهند رفت.

او گفت «بدانید که ما آماده هستیم و تمامی امکانات و منابع دولت فدرال را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده به کار خواهیم گرفت.»

پنس همچنین به آمریکایی‌ها گفت که لازم نیست ماسک بخرند مگر اینکه واقعا مریض باشند.

به نظر می‌رسد این پیام وی تکرار سخنان جراح عمومی، جروم آدامز، باشد که در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «توصیه من به مردم این است: اگر عضوی از عموم عادی جامعه هستید، از خرید ماسک خودداری کنید. بگذارید ارائه دهندگان خدمات درمانی از آنها استفاده کنند تا بتوانند از افراد بیمار مراقبت کنند.»

 

© The Independent

بیشتر از جهان